Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het slecht om een server uit te zetten?

Beste,

ik ben van plan om een server aan te schaffen, maar 's nachts gebruik ik hem niet. Dus moet hij uit... Maar 's ochtends moet hij weer aan, tot 's avonds. Dus mij vraag is: Is het slecht voor een server om hem elke dag aan en uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, het werkt eigenlijk als een computer. Als je gewoon een goede kwaliteit hebt is er niks aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat is niet slecht voor de server. Wat je niet moet doen is het apparaat steeds aan uitzetten omdat je er eventjes gebruik van wil maken. Dan wordt aan en uitschakelen een verkokerde belasting voor het apparaat. Het snachts uitzetten scheelt ook nog eens in kosten van energie, nu zijn dat wel kleine beetjes maar alle kleine beetjes bijelkaar zijn/worden een groot beetje! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat voor server het is.

In principe is het een gewone computer en kan je deze zichzelf 's nachts laten uitschakelen (wel uiteraard op de correcte manier!).

Draait er echter een dhcp-server mee dan is dat uitschakelen een slechter idee. Want je netwerkapparatuur heeft deze wel nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding