Als ik een nieuwe PC neem, kan ik dan mn printer en scanner nog gebruiken?

Printer: hp laserjet 1010; Scanner: Canoscan LiDE 25; Ik heb nu een pc met windows XP, AMD Athlon II X2 2,81 gHz 2,00 gB en verder, wat schiet 6ik op met een PC me windows 8, Intel Core 13-4150, 4 gB ram, kloksnelheid 1600 mHz. Wat kan ik van zo een systeem verwachten? Als ik nu bv video bestanden converteer dan duurt het 1 uur om 2 gB om te zetten. Zal dat veel sneller gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Amadea
9 jaar geleden
Je stelt een geheel andere hoofdvraag dan wat je in de toelichting schrijft. Wat wil je nou weten?
capthavoc
9 jaar geleden
voor zover ik heb kunnen vinden werken beide gewoon onder windows 8
Tja als je pc sneller is dan de oude meer geheugen betere cpu etc
dan zal het wel sneller gaan.

maar video editing vergt erg veel
maar het zal zeker sneller zijn dan nu waarschijnlijk

Antwoorden (3)

1. je zult je printer en scanner gewoon kunnen blijven gebruiken.
2. wat je opschiet met zo'n nieuwe PC is dat hij sneller is en je software up to date is (windows XP wordt qua updates niet meer ondersteund).
3. wat je van zo een systeem kan verwachten is betere prestaties, maar ook een compleet andere lay out en menu structuur dan je op XP gewend was.
4. het converteren van video bestanden zal sneller gaan en je kunt bovendien je pc blijven gebruiken zonder dat ie echt veel trager wordt. Bedenk wel dat de snelheid van converteren niet alleen aan je systeem ligt maar ook aan de bestandsgrootte van je input/output en ook de software waarmee je dit doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt ervan af welk OS je op je nieuwe PC hebt. Ik heb even gecheckt: voor je scanner zijn er geen drijvers onder windows 8.1. Nu is dit vaak geen onoplosbaar probleem, je kunt eventueel drijvers voor Windows 7 of Vista gebruiken. Maar het zal niet gemakkelijk zijn.
Hetzelfde geldt voor je printer... ook daar niet.
Voor de verdere rest: Windows 8.1 werkt beter en sneller dan Windows XP. Het is veiliger, gemakkelijker te installeren (zou dat nodig zijn). Alleen de eerste update duurt uren. Daar moet je echt geduld bij hebben.
Maar dat was niet het antwoord op je vraag. 2GB heb je vrij snel omgezet. Hoe snel precies kan ik niet zeggen, maar je zult aangenaam verrast zijn. Zorg echter ook voor een goede grafische kaart (die wordt veelal bij het converteren door Video-edit programma's zoals Adobe gebruikt).
Bij een 32-bit systeem heb je genoeg aan 4GB geheugen. Mochte je echter een pc met 64 bit hebben, dan is het beter minimaal 8GB te gebruiken. Dan zal het zeker bij video bewerking van pas komen. Het zijn grote bestanden die bewerkt moeten worden en dat gaat het beste in het RAM van een pc. Niet in het virtuele geheugen op de harde schijf. dat zou weer afremmen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kort en krachtig antwoord is JA! Heb alles gecheckt en het geeft geen problemen om deze apparaten te gebruiken. Windows zoekt vanzelf de juiste drivers er bij! Wel een kleine tip, maak je apparaten eens goed schoon en kijk of alles lekker en goed werkt! Geeft naderhand een goed gevoel als alles lekker soepel loopt. Veel plezier en succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net de scanner op mijn laptop met windows 7 aangesloten en dat werkt wel, maar de printer krijg ik niet geinstalleerd. Via de website wordt wel automatisch software voor windows vista binnengehaald maar ik weet niet wat ik daarmee moet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet de printer installeren via de drivers van Windows 7 en die via de compatibiliteitsmodus installeren. Dan moet het werken. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp dus dat jij echt een aparte printer hebt en een aparte scanner. Dus twee losse apparaten! Als de scanner het doet, niets meer aan doen, het werkt! Voor de printer: ga via start naar de optie configuratiescherm, hiern op klikken en dan naar klikken op de mogelijkheid " apparaten en printers weergeven" verwijder daar alle printers die je ziet! Dit doe je door met je rechtermuisknop 1 keer op betreffende printer te klikken en daarna klik je op apparaat verwijderen. Dit doe je met alle printers die je daar ziet staan. Hierna pc uitzetten en ook de printer. Hierna pc aanzetten, wachten tot hij helemaal is opgestart. Geen programma's openen. Hierna de aangesloten printer aanzetten en rustig afwachten. Als alles goed gaat gaat je pc onder Windows7 vanzelf je printer installeren. Misschien moet je tijdens de installatie iets aanklikken ouzo maar dat wijst vanzelf. Lees we alles goed voordat je ergens op klikt. Succes