kun je muziek uit je window-pc ook via bluetooth op externe speakers weergeven?

Toegevoegd na 3 uur:
ik ben blij dat dit kan, maar ik heb nog windows7 en daar gaat het filmpje niet over..

Toegevoegd na 22 uur:
traveljack bedankt voor je reactie. ik heb een nieuwe windows-pc. hoe kan ik ontdekken of bluethooth is ingebouwd.
en waar kun je evt een bt-stick halen?

Toegevoegd na 1 dag:
ik kocht inmiddels een universal bluetooth dongle (4.0). heb deze geinstalleerd en icoontje staat rechts onderaan op de werkbalk.
ik probeer een losse speaker aan te sluiten, maar de software vindt geen enkel apparaat, ook die speaker niet, die wel aanstaat en die wel muziek weergeeft via bluetooth van mijn iPhone.
wat te doen nu?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik hoor nu permanent een geluid via de speakers van de pc (pom, pom steeds herhaald) dat geluid gaat niet weg ook niet als ik de adapter uitschakel (bluetooth-icoontje wordt rood).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
6.7K

Het beste antwoord

Je kunt, wanneer je computer bluetooth ingebouwd heeft, of wanneer je een bluetooth stick op je USB poort aansluit, alle geluiden die je pc afgeeft via bluetooth horen. Blijkbaar kunnen niet alle luidsprekers aan een pc aangesloten worden. Mijn oude luidspreker werd niet herkend en een kennis van mij had hetzelfde probleem. Ook nieuwe drijvers hielpen niet. Met mijn nieuwe luidspreker heb ik geen probleem. Deze wordt als Bluetooth headset herkend en ik kan geluid via deze afspelen.
Soms wordt een luidspreker herkend, maar niet goed verbonden. Dan kan het zijn dat deze wel in je aangesloten hardware staat aangesloten, maar werkt nog steeds niet. Dan helpt het soms om deze te ontkoppelen of helemaal uit je hardwarelijst te verwijderen en de pc weer opnieuw te laten pairen met de luidspreker. Echter met mijn oude luidspreker hielp dat ook niet. Zoals ik zei, mijn nieuwe, (beats) doet dat wel.

Toegevoegd na 49 seconden:
Sorry, na mijn lange verhaal: het kan bij alle windows versies.