Wat is het verschil tussen een blauw en een zwart ramslot(zie foto)?

Wat is het verschil tussen een blauw en een zwart ram slot(zie foto). En kan je de blauwe ook gewoon gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Vaak geeft dat aan waar je je reepjes in moet doen. Dus als je twee RAM-reepjes hebt moet je ze allebei in blauw doen.

Gewoon even kijken in de beschrijving van je moederbord wat de volgorde is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je 1 of 3 hebt?
;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan doe je het sowieso verkeerd. Je moet tegenwoordig altijd 2 of 4 reepjes RAM kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet hoor, maar kun je tegenwoordig veel gemakkelijker met geheugen mixen, zolang de timing maar in orde is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus ook 1 of 3 RAM modules zouden moeten werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 of 3 reepjes zal wel werken, net als het mixen van RAM, je moet echter 2 of 4 reepjes in je moederbord steken als je profijt wil hebben van het voordeel van dual channel RAM (of quad channel, maar dat zie je een stuk minder). https://www.youtube.com/watch?v=-D8fhsXqq4o
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3:10 Let op wat ie daar zegt. Dat is het probleem. De vrager heeft een dual channelbord. Dat zie je dus aan de 2x2 kleuren. 1 of 3 sticks is gewoon niet slim dan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal juist is mijn uitspraak dus niet. Er bestaat ook nog zoiets als tripple channel, waarbij je dus 3 of 6 reepjes zou moeten prikken. Dat zie je echter helemaal zelden.