Computer start niet verder op dan draaiende fans...?

Hallo, Ik heb hier een Medion PC MT6 met een MD8080 mobo, na het openmaken van deze pc en het opnieuw monteren van de processor samen met de fan erop, voor het verwijderen van stof, wil de pc niet meer opstarten.
Toetsenbord 3 lichtjes knipperen 1x na aanzetten daarna uit, muis geeft geen licht, aan/uit knop geeft licht, harde schijven hoor je draaien, dvd's ook en fan's draaien. Geen beeld van de niet-ingebouwde- videokaart en ik hoor geen beeps van het moederbord afkomen.
Zoals ik al zei de fans draaien constant (CPU-Fan en Videokaart-Fan)
Voor het openmaken van de kast deed alles het perfect, ik dacht dat dit probleem zou komen door de processor die niet goed werkt, hierdoor krijgt het BIOS verder geen instructies voor het POST, maar ik heb geen idee of het probleem daar wel echt ligt...
Heel erg veel gezocht naar gelijkmatige problemen met waarschijnlijk het moederbord maar nog niks gevonden... Waar ligt hier het probleem en hoe is het op te lossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

Als je geen beeps hoort dan heb je een grote kans dat je schoongemaakte processor de oorzaak is, demonteer 'm nog eens, en inspecteer de socket grondig op pluisjes/stofjes met een vergrootglas... Houd de oriëntatie van de processor goed in de gaten(let op het driehoekje in één van de hoeken) En monteer de processor eerst, en daarna de fan erop...beide in één keer plaatsen is een 'recipe for disaster' (als dat al mogelijk is...) Dat alles verder draait zoals harddisk en DVD en fans doet er verder niet zo toe, ze krijgen immers spanning van de voeding, en daar ligt niet de oorzaak van je probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een pin van de processor omgeplooid hebt krijg je die nog wel recht. Maar als hij er verkeerd ingestoken geweest is, zou hij kunnen om zeep zijn.