Past deze CPU in moederbord?

Ik heb een CPU Intel Core 2 duo E2200 op moederbord: Acer E946GZ.

Ik wil die CPU vervangen door: Intel Core 2 duo E8400. Nou weet ik dat dat op de moederbord past. Moet ik verder nog rekening houden met bepaalde dingen, zoals de voeding, ram etc?

9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De CPU past gezien het dezelfde socket(LGA775) is, echter waar je rekening mee moet houden is dat je BIOS up to date is zodat deze correct door je moederbord wordt herkend. Verder zijn zaken zoals memory, voeding e.d. met deze vervanging niet zo belangrijk.