Hoe maak ik mijn synology 214 se bereikbaar vanaf "buiten"?

Toegevoegd na 14 uur:
"Buiten" is via web

Toegevoegd na 14 uur:
Dus: inloggen met een laptop (mac) of ipad op mijn nas terwijl ik in ergens anders dan thuis ben. Ik zoek een duidelijk " stappenplan voor de leek".

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je moet poort 80(http) en poort 443(https) forwarden in je router, de functie heet 'port-forwarding'

Het hangt per merk en type router af hoe je dit kunt doen, en welke stappen je moet nemen. Meestal moet je via een webpagina inloggen in je router en daar de port-forwarding regelen. Belangrijk is dat je Synology een vast IP binnen je netwerk heeft. Dit IP wijs je aan als doel voor de port forwarding, en daarom mag dit IP niet wijzigen want als je DHCP lease is verlopen en krijgt een ander IP dan werkt de forwarding niet meer....

Dus port 80, 443 -> IP Synology (80,443) en meer is het niet....

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb een afbeelding toegevoegd hoe je het op een Fritz!box kunt instellen, je ziet dan ook dat ik mijn router voor boven van 80 naar 8080 heb 'gemapped' omdat al een ander port forward naar poort 80 in gebruik is door de camera. (dubbele forwards zijn niet mogelijk)
Bij mij je kun je dus een 'friendly name' instellen voor de service(http server) naar de naam van de computer(i.p.v. IP adres) protocol moet ook op TCP blijven staan. Maar dat verschilt dus per router, en de plek op de web interface is ook erg verschillend.... Maar noem het type en merk router en ik zoek het voor je uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt j4ck, ik kijk even hoever ik hiermee kom met kpn xperia router.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okay, experiabox is een fijne doos om dit te doen.
Ga naar: Advanced Settings ---> Internet ---> Address Translation (NAT) en vergeet nadat je de portforwarding ingevuld hebt niet het vinkje bij 'enable' te zetten. Voor een static IP toewijzing ga je naar:
Advanced Settings[ ---> Internet --->[B]Internet Connection[/B].
Je kunt daar een IP kiezen tussen 192.168.2.2 - 192.168.2.200
Aangezien je Synology al bekend ik via DCHP kun je makkelijk het MAC adres achterhalen. Netmask is 255.255.255.0 en Gateway is het IP van je router (dat verschilt per experiabox van 192.168.2.1 of 192.168.2.254)