Hoe kan ik deze pc upgraden?

Ik heb een hp dc6700 aan mijn broertje gegeven maar die presteert redelijk slecht op gaming gebied.
Is een een videokaart die in deze pc past die ik zou kunnen kopen.
Het hoeft een een beest van een kaart te zijn want ik zit op een krap budget

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet in ieder geval een lage (low profile) kaart hebben. http://tweakers.net/pricewatch/382849/hp-radeon-hd-8350-dp-1gb.html Of deze http://tweakers.net/pricewatch/316437/his-7750-icooler-1gb-gddr5-pci-e-dvi-hdmi-vga.html Maar stel je er niet te veel bij voor, in je HP zit nog een pentium 4, dat is antiek voor gaming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook zit er maar 512MB ram in standaard, is dit nog steeds zo of is dit al eens ge-upgrade? Verschillend per game, maar bijna altijd ben je meer dan 512MB ram nodig. Je besturingssysteem gebruikt hier al het meeste van. Welke games wil je broertje spelen? Dit geeft meer duidelijkheid over wat voor hardware je nodig bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er zit 3gb ram in ddr2 en hij speelt voornamelijk minecraft en simpele race spellen

Antwoorden (1)

Ja, je kunt hem wel iets sneller maken. De beste weg is om dit via ebay of marktplaats te doen. Je kunt een tweede hands grafische kaart kopen, ik denk dat je geen nieuwe meer voor dit systeem kunt krijgen. Deze kaarten kunnen geschikt zijn: HD 4350 Low Profile of HD6450 Low Profile. Low Profile betekent dat deze kaart weinig stroom verbruikt en je moet kijken naar een kleine (in afmetingen) grafische kaart, omdat je geen plaats hebt voor een standaard kaart.
Deze kosten tussen de twintig en dertig Euro.
Dan zou je ook iets meer geheugen kunnen plaatsen. Ik weet niet hoeveel je erin hebt, maar het is een Windows XP pc en daar zal standaard 512 mb geheugen (2x 256) in zitten. Je zou hem tot 1 gb kunnen upgraden, dus twee RAM's kopen met ieder 512 mb.

Verwacht echter niet veel ervan. Het is een oud beestje en je kunt er nauwelijks moderne spellen op spelen. Je zou eigenlijk moeten kijken naar spellen die uit die tijd komen. Ik vermoed dat de pc zelfs rond 2007/2008 gebouwd werd. Dus spellen uit die tijd of kort daarna gaan het beste.