Als ik 2 RAM Sticks moet retourneren, mag ik de gene die niet defect is nog houden?

Ik heb dus 2 RAM Sticks gekocht van Crucial, in het begin werkte ze prima maar na een tijdje startte mijn computer de hele tijd opnieuw op en dat ging eindeloos door, kortom stick defect (en niet het moederbord want daar heb ik al testjes mee gedaan en die is niet kapot).

Ik dus de tweede stick eruit gehaald en alles werkte weer perfect, maar ik heb liever 8GB werkgeheugen dan 4GB aangezien ik game. Ik ben van plan het product te retourneren. Moet ik nu allebei de sticks brengen of alleen de defecte? Het liefst gebruik de goede nog een tijdje tot ik een andere 2de stick krijg.

Misschien van nuttige informatie: Dit product is bij Megekko aangeschaft

Toegevoegd na 13 minuten:
Beetje slecht uitgelegd misschien, voor de duidelijkheid: Ik heb 8GB werkgeheugen waarvan een stick defect is, nu heb ik dus nog maar 4GB werkgeheugen (Ik heb 2 sticks van 4GB)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat ze dat niet accepteren dat je eerst de kapotte stuurt en daarna de goed werkende.
Als het zeker is dat ze ermee akkoord gaan dat je het terug mag brengen en je geld terug krijgt zou ik eerst de andere RAM geheugens kopen en daarna pas de 2x 2GB terugsturen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik heb 8GB werkgeheugen, 2x4. Één stick werkt niet dus heb ik nu nog maar 4GB, dus ik vraag me af, moet ik nu ook de goede stick brengen of mag ik die houden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoekd dus gewoon: RAM geheugen modules (dat term "stick" is nogal verwarrend). Als er 1 defect is, dat kun je die ene toch gewoon retourneren/omruilen tegen een goed exemplaar ? Overigens is garantie op dit soort hardware beperkt en onderhevig aan extra voorwaarden (correct gemonteerd etc..).

Antwoorden (1)

Voor optimaal resultaat is het het beste als je modules hebt uit de zelfde batch (dezelfde productie serie). Er zijn dan geen afwijkingen t.o.v. elkaar dus werkt het beter. Of je daadwerkelijk verschil merkt is aan discussie onderhevig, maar verkopers (Alternate en Memoryshop, om maar twee willekeurige winkels te noemen -waar ik geen enkele binding mee heb- ) zweren er bij.

Afgaande op die informatie zou het inderdaad het beste zijn wanneer je beide modules tegelijkertijd omruilt.