Bestaat er zoiets als een kabel waarmee je bestanden uit kan wisselen tussen een vaste computer en een laptop?

Ik wil graag bestanden uitwisselen van mijn macbook naar imac, (NIET VIA BLUETOOTH OF ICLOUD) of tussen mijn samsung laptop en macbook.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja, dat kan met een UTP cross-cable.

Bij een gewone netwerkkabel zijn de 8 draadjes aan beide stekkers gelijk, bij een cross-cable hebben sommige kleurtjes een andere volgorde.

Nu moeten beide computers nog een vast (statisch) IP adres krijgen en moeten er mappen gedeeld worden zodat de ene computer de andere niet alleen ziet, maar dat er ook nog bestanden uitgewisseld kunnen worden.

Maar goed, om een kort antwoord op je vraag te geven: ja, die kabel bestaat: een UTP cross-cable.

Kijk wel eerst even na of je Macbook een netwerkaansluiting heeft, anders moet je die er nog bij aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel, kan je deze UTP Cross Cable voor elke pc/laptop met een netwerkaansluiting gebruiken? Dus bijvoorbeeld van laptop naar laptop...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan! Het verbindt gewoon alles wat een netwerkaansluiting heeft. Je doet gewoon het ene eind in de ene computer, en het andere eind in de ander. Nogmaals; je moet de betreffende computers wel configureren. Er zijn vast mooie programma's voor de Mac die dit voor je kunnen doen, maar daar heb ik geen verstand van helaas. Sommige modernere netwerkkaarten kunnen zelf 'crossen', dan heb je aan een gewone netwerkkabel genoeg, maar met een cross-cable weet je 100% zeker dat het gaat werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O ja, als je computers al op een netwerk zitten (een router of een switch) kun je je de moeite besparen. Dan zijn de computers al met elkaar verbonden en heb je alleen nog software nodig die je in staat stelt bestanden van A naar B te kopiëren. Overigens; is een simpele USB flashdrive niet veel handiger? Of moet het per sé met een kabel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, nee ik wil het gewoon met een kabel doen.
je kunt ook airdrop gebruiken of gewoon een usb / harde schijf