Hoe repareer ik mijn pc?

Mijn computer zegt 'select proper boot device and press a key' bij boot order staat mijn hard drive bovenaan. Maar wanneer ik windows dan opnieuw wil installeren dan lukt dit niet wanneer hij tijdens de installatie moet rebooten en eindig ik weer bij het selecten van een boot device . Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De harddisk heeft geen correct Master-boot-record of er zit een virus op. Formatteer schijf eerst correct (bootable).
Lees meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

Antwoorden (2)

Als je Windows opnieuw installeerde geef dan aan dat je pc op moet starten van de installatie cd. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het valt op zich moeilijk te zeggen hoe je de pc repareert als je niet weet wat er stuk is.

Normaal zou het BIOS moeten kunnen opstarten van de harddisk dus kennelijk loopt het daar mis. Stop de harddisk daarom eens in een andere pc en stop eens een andere harddisk in deze pc en probeer het dan op beide pc's opnieuw. Zo weet je meteen of het aan de harddisk of het mobo ligt.