Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik mijn pc?

Mijn computer zegt 'select proper boot device and press a key' bij boot order staat mijn hard drive bovenaan. Maar wanneer ik windows dan opnieuw wil installeren dan lukt dit niet wanneer hij tijdens de installatie moet rebooten en eindig ik weer bij het selecten van een boot device . Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
657
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De harddisk heeft geen correct Master-boot-record of er zit een virus op. Formatteer schijf eerst correct (bootable).
Lees meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je Windows opnieuw installeerde geef dan aan dat je pc op moet starten van de installatie cd. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het valt op zich moeilijk te zeggen hoe je de pc repareert als je niet weet wat er stuk is.

Normaal zou het BIOS moeten kunnen opstarten van de harddisk dus kennelijk loopt het daar mis. Stop de harddisk daarom eens in een andere pc en stop eens een andere harddisk in deze pc en probeer het dan op beide pc's opnieuw. Zo weet je meteen of het aan de harddisk of het mobo ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding