Wat is het verschil tussen cardioide en multipatroon microfoons?

Wat is het verschil tussen cardioide en multipatroon microfoons? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Samson c01 microfoon (cardioide) en de Samson c03 microfoon (multipatroon)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij een cardioide microfoon heb je een vaste hartvormige richtkarakteristiek, bij een multipatroon kun je verschillende karakteristieken kiezen, meestal naast cardioide ook achtvormig en rondom gevoelig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar ga je het voor gebruiken?
Omni (rondom gevoelig) pikt geluid uit de hele omgeving op.
Bi (figure 8 of achtvormig) wordt gebruikt bij speciale opname technieken.
Popfilters worden gebruikt om explosieve geluiden te dempen.
(De "P" geluiden bij zang bijvoorbeeld)
Leesvoer: http://www.bt-studio.nl/opnemen/microfoons/