Kan ik een oude videokaart gebruiken als 2e videokaart?

Hallo allemaal, ik heb wel eens gehoord dat je in een game pc 2 videokaarten kunt plaatsen. Op dit moment heb ik een asus nvidia geforce gt 630 als videokaart en een asus m5a97 le r2.0 970 moederbord. Ik heb laatst van een vriend een videokaart gekregen volgens mij is dit een wat ouder model het is de asus eah5450 silent, nu weet ik dat mijn geforce videokaart veel beter is, maar mijn vraag is dus kan ik de oudere videokaart inbouwen in mijn pc zodat hij de geforce een beetje kan helpen waardoor ik games in een ietsjes hogere kwaliteit kan spelen? Zo ja, hoe moet ik dat aanpakken?

Mvg Hansdepotvis

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dit is waarschijnlijk wel mogelijk omdat in de afgelopen jaren niet zo gek veel is veranderd in de aansluitingen van videokaarten, ik heb me niet verdiept in je moederbord of videokaart maar ik ga er vanuit dat dit wel kan. Waar ik je even op wil wijzen is dat het niet mogelijk is om deze videokaarten "samen te laten werken" voor betere prestaties, uiteraard kan je wel de 2e videokaart geburiken voor een 2e beeldscherm waardoor de 1e videokaart minder wordt belast maar je gaat nooit "hogere" prestaties krijgen.