Is het mogelijk om de functies van audiouit- en microfooningang op pc te verwisselen?

De koptelefoonuitgang van mijn pc is kapot. Er is iets gebroken of zo en nu werkt hij niet meer goed. Nu werkt mijn microfooningang echter wel nog en die gebruik ik nooit, dus ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de functie van de koptelefoonuitgang en de microfooningang softwarematig te verwisselen, aangezien ze volgens mij beide op de geluidskaart zijn aangesloten, of zal ik mijn pc uit elkaar moeten halen om de twee stukjes hardware handmatig te verwisselen?

Ik heb een Toshiba Satellite C870-156 met Windows 8.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hardwarematig verwisselen zal niet gaan ook niet als ik jou verhaal van wisselen van connectors lees aangezien die heel waarschijnlijk niet compatibel zijn. Eventueel zou een extra aansluiting bijplaatsen of vervangen wel mogelijk zijn maar aangezien je met een laptop werkt (waarvan zulke dingen sowieso rapper kapot gaan), is ook dat niet mogelijk. Dan als antwoord op je vraag: softwarematig verwisselen kan misschien wel maar misschien ook niet. Dat hangt allemaal af of je hardware dat ondersteunt én of dat is te stellen in je audiodriver. Neem daar dus eens een kijkje of neem er 'n handleiding bij van je laptop in de hoop dat je er wijzer uit raakt. Maar hou er rekening mee dat het mogelijk niet mogelijk is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100