Wat moet je doen als het beeld van je laptop vergroot is?

Hallo iedereen.

Ik heb een laptop, de Acer Aspire 7730. Gistermiddag heb ik een spel gedownload met heel veel MB's. Het spel heet SecondLife. Het is zoiets als Sims of IMVU, als jullie dat kennen. Anyways, ik wou dat spel (SecondLife) verwijderen, want mijn laptop begon opeens heel sloom te doen en steeds vast te zitten. Dus ik ging naar Start-Configuratiescherm-Programma's-Een programma verwijderen. Ik ging dus een paar dingen verwijderen, en uiteindelijk klikte ik op iets en werd mijn beeld ineens heel veel groter gemaakt. Google Chrome is veel groter, Start is veel groter, alles is zo groot dat het niet meer op het beeld past. Ik denk dat ik op 'Vergrootglas' geklikt heb, want mijn beeldscherm is echt veel groter, en het irriteert me dodelijk, kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik kan uitzoomen? Ik heb inmiddels alles al geprobeerd, ik begrijp het niet, het ging zo snel, ik weet niet eens waar ik op geklikt heb, dat het beeldscherm zo groot is. Heeft iemand tips ofzo?
MVG, melmel9.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5.7K

Antwoorden (3)

Het zou kunnen zijn dat je perrongelijk je beeldresolutie heb aangepast. Als je een laptop heb met een hoge schermresolutie en je zet die perrongelijk om naar een lager beeldresolutie dan wordt alles veel groter.

Je moet dan op je bureaublad op je rechtermuisknop klikken, en naar onder gaan naar schermresolutie. Daar kan je je schermresolutie weer aanpassen naar de aanbevolen instellingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Twee mogelijkheden:

- je hebt of je resolutie aangepast. Ga naar je bureaublad, rechtermuis knop en dan schermresolutie klikken en aanpassen naar de hoogst mogelijke getallen.
Ik vermoed dat dit het probleem geheel verhelpt.

- je zoomt in, probeer in een willekeurig programma (bijv. Chrome) te klikken op ctrl in te drukken en dan de min (-) in te drukken, net zo lang tot je genoeg uitzoemt.
Dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als de resolutie goed is en je instellingen (van je programma's e.d.) goed staan, maar goed, soms kan het een quick fix zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Links boven in je beeldscherm zie je Bestand, bewerken, beeld etc. Klik op beeld en daarna de optie inzoomen. Suc6.
aangezien ge zegt dat ge vanalles aan het verwijderen zijt geweest in het configuratiescherm vermoed ik dat ge u videodriver hebt verwijderd.

Hierdoor valt u laptop terug op de standaarvideodriver die de maximale resolutie niet ondersteund en op een lagere resolutie lijkt alles natuurlijk veel groter.

Spons de driver van je graka op de website van acer en installeer die opnieuw.