Ondersteund mijn laptop sata III?

Ik ben van plan om een SSD te kopen en dan in te bouwen, maar ik weet niet of mijn laptop SATA III ondersteunt.

Ik heb het programma SiSoftware Sandra gedownload
en dit zijn de resultaten over de hard drive in het kopje Mainboard onder het tabblad Hardware:

System Bus(es) on Hub 1
Version : 2.30
System Bus 0 : PCI
System Bus 2 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps
System Bus 3 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps
System Bus 4 : PCI
System Bus 5 : PCIe 2.00 x1 2.5Gbps

Disk Controller
Model : HP Hudson SATA Controller [AHCI mode]
OEM Device Name : AMD Hudson SATA Controller [AHCI mode]
Interface : SATA
Revision : A1
Specification : 1.10
Maximum SATA Mode : G3 / SATA600
Channels : 2
In Use Channels : 1, 50%
Port : G2 / SATA300

Bij de "System Bus" staat dat ik PCI(e) van 2.5Gbps heb en bij "Port" dat ik SATA II heb (3 Gb/s), maar bij "Maximum SATA Mode" staat dat SATA III de maximale snelheid is.

Ik heb SATA III nodig om dat de SSD te snel is voor SATA II, dus:
Heb ik nu SATA III of SATA II?

Als ik geen SATA III heb, betekent dat dan ook dat ik de SSD niet via een converter aan een USB 3.0 poort kan aansluiten?

In het bestand staat het volledige report.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het bestand is niet bijgevoegd, hier een link naar het bestand online:

https://drive.google.com/file/d/0B5nF50A0dUSKOEpxbVd4SXpUaXM/edit?usp=sharing

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

Als ik het goed zie heb je Satalll (Maximum SATA Mode : G3 / SATA600)
Wat je leest onder port is "in use" dus je hebt er een sata 2 device aanhangen. Vandaar 50%, nl 300mbps in plaats van de mogelijke 600mbps
Overigens kan je gewoon een sata3 aan een sata2 poort hangen. Je zal dan alleen de max. snelheid niet benutten.