moet ik nieuw koelpasta gebruiken bij het overzetten van mijn videokaart?

Ik heb 2 computers waar een cpu en koeler in zit. Nu wil ik de cpu verwisselen. Op beide koelers en cpu's zit dus koelpasta. Ik heb geen koelpasta bij de hand en mijn vraag is, kan het veel kwaad als ik dit gewoon overplaats?

Ondertussen heeft 1 CPU ook al 4 dagen in papier gelegen en niet tussen het moederbord en de koeler. Kan dit nog extra kwaad?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoofdvraag is of je nieuwe koelpasta moet gebruiken bij het overzetten van je videokaart, vervolgens praat je nergens meer over een videokaart en alleen nog over de CPU en koeler...
Wat is het nou?

Antwoorden (1)

Van wat ik heb gelezen moet je wel nieuwe koelpasta gebruiken. De oude schraap je er af, en dan smeer je nieuwe koelpasta er op voordat je de nieuwe onderdelen op elkaar zet.
Anders heb je kans dat er niet genoeg koelpasta meer opzit, en dan krijg je problemen als oververhitting.

Volgens mij kun je gewoon losse koelpasta kopen bij een winkel als MyCom. Ik zou het niet riskeren en gewoon nieuwe halen.
Het kost je ongeveer 5 euro zo te zien: http://www.paradigit.nl/catalog/zpr_08ond/25_kpas/default.aspx