waarom kan ik met een pleister op mijn vinger mijn laptop-touchpad niet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het touchpad van je laptop is waarschijnlijk een zogenaamd capacitief scherm, dit betekend dat er op de oppervlakte van het touchpad een spanning wordt opgebouwd. Je vinger is een geleider en wanneer jij het touchpad aanraakt wordt er dus spanning wegvoeren en dit meet de laptop om zo de positie van je vinger te kunnen bepalen. Een pleister geleid niet en zal dus ook geen spanning wegvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies. +1

Andere antwoorden (2)

Dan is wellicht de druk niet groot genoeg, zie het als een soort kussentje, het wordt gedempt en meer verspreid over een groter oppervlak.
Doet wel, indien je harder drukt.
Anders kan het met de wrijving te maken hebben. (Pleister op touchpad = glijden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw touchpad reageert op warmte, niet op druk. Wanneer je dus een pleister om je vinger hebt, is dat niet warm genoeg om als vinger herkend te worden. Zonder pleister weer wel. Probeer het maar eens met je nagel, werkt ook niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat ding werkt niet met warmte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Ach nice try