waarom kan ik met een pleister op mijn vinger mijn laptop-touchpad niet gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het touchpad van je laptop is waarschijnlijk een zogenaamd capacitief scherm, dit betekend dat er op de oppervlakte van het touchpad een spanning wordt opgebouwd. Je vinger is een geleider en wanneer jij het touchpad aanraakt wordt er dus spanning wegvoeren en dit meet de laptop om zo de positie van je vinger te kunnen bepalen. Een pleister geleid niet en zal dus ook geen spanning wegvoeren.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanraakscherm

Dan is wellicht de druk niet groot genoeg, zie het als een soort kussentje, het wordt gedempt en meer verspreid over een groter oppervlak. Doet wel, indien je harder drukt. Anders kan het met de wrijving te maken hebben. (Pleister op touchpad = glijden)

Jouw touchpad reageert op warmte, niet op druk. Wanneer je dus een pleister om je vinger hebt, is dat niet warm genoeg om als vinger herkend te worden. Zonder pleister weer wel. Probeer het maar eens met je nagel, werkt ook niet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100