Kan ik mijn laptop gebruiken als monitor voor mijn desktop pc?

mijn pc acer aspire x1430 heeft windows 7
en mijn laptop acer aspire e1-572 heeft winows 8
(en ik ben ban dat het niet kan :( )

mijn laptop en pc hebben beide vga
(en hdmi maar ik heb geen hdmi kabel)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
13K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dit is mogelijk. Installeer bijvoorbeeld TeamViewer of VNC op je desktop en ook op je laptop. Dan met elkaar verbinden en klaar is Vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je misschien eerst toelichten waarvoor je het beeldscherm van je laptop wilt gebruiken voor je desktop? Als de monitor van je desktop bijvoorbeeld defect is kan je het vergeten om je laptop monitor aan te sluiten op je desktop. Dit is technisch gezien niet mogelijk. Wel kan je met een programma het beeldscherm van je desktop overnemen via de laptop. Een voorwaarde is echter dat je eerst het programma start op je desktop (en dus een monitor nodig hebt) om vervolgens via je laptop verbinding te maken. Deze programma's worden in de andere reacties toegelicht.

Het beste antwoord

Je kunt het niet via de kabels doen. Je kunt wel bijvoorbeeld TeamViewer op beide apparaten installeren. Dit programma is gratis voor privé gebruik en je kunt daarmee niet alleen je PC aansturen, maar ook bestanden tussen beide apparaten uitwisselen.
Je kunt echter niet (zoals bij een hardware aansluiting) je monitor uitbreiden of als actief tweede scherm gebruiken.
Een andere oplossing is bijvoorbeeld het programma Airdisplay. Daarmee kun je via je netwerk dezelfde dingen doen met je laptop als wanneer je een tweede monitor aansluit. Kijk maar eens op de link die ik toegevoegd heb.
De tweede link is ook interessant... er staan twee programma's beschreven: Maxvista (kost ca 35 Euro) of ZoneOs (freeware).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gaat volgens mij niet lukken omdat dit soort poorten op de laptop "uitgaande" poorten zijn, en niet "ingaande". Ze versturen dus alleen een signaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja met een hdmi kabel kun je je computer aan je laptop verbinden.

Toegevoegd na 48 seconden:
je kan gewoon een hdmi kabel kopen, die zijn niet duur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat kan zeker via het netwerk. Er zijn verschillende progjes voor waarbij je de monitor extern kunt gebruiken. In het bijgevoegde flimpje leggen ze het voor je uit.