Optical drive vervangen voor HDD of een grotere SSD kopen?

Hallo,

Ik heb een maand geleden een 2e hands MacBook Pro overgekocht met de volgende specificaties:
Core 2 Quad processor, 4GB RAM-geheugen en een door de vorige eigenaar interne 128Gb SSD. (Hij komt uit mid 2010)
Nu ben ik van plan om hem wat beter te maken (zoals bijv. een 16GB RAM-geheugen i.p.v. 4GB), maar ik wel ook nog wel wat meer geheugen en ik kan dus een keuze maken uit 2 opties:
Optie 1, Ik koop een 1TB HDD en vervang die voor de optical drive die ik toch niet gebruik.
Of Optie 2, Ik koop een grotere SSD dan de 128GB die er momenteel in zit.
Met welke keuze zal mijn MBP het meest vooruit gaan?
En zijn er ook nog ander andere opties die misschien beter zouden zijn?

Alvast bedankt voor je hulp!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Mijn keuze zou dan een 1TB HDD zijn. Tenzij je tevreden bent met je opslag capaciteit. Maar voor de prijs van een grotere SSD kun je je laptop gemakkelijker sneller maken door iets meer RAM (hoeft geen 16GB te zijn, 8 zou al voldoende zijn) en de 1TB HDD.

Tenzij de SSD die je er in hebt te langzaam is. Maar ik denk dat je in zijn totaal een betere performanceboost hebt met een groter RAM.