Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom flikkert mijn beeldscherm?

Sinds vanavond doet mijn beeldscherm een beetje raar, ik zit vanaf ik dit beeldscherm heb op een resolutie van 1366x768. Ben vanavond weggegaan pc uitgedaan beeldscherm uitgedaan en toen ik terug was alles weer aangezet. Nu is alleen het scherm een beetje raar, alles lijkt heel dof en zie heel lichtjes de ''sneeuw'' het lijkt wel of de refresh rate is veranderd. Als ik de resolutie naar hoger verander is het weg, het is alleen bij de 1366x768 en de 1360x768.
Het antwoord kan zijn ga dan op de hoge resolutie, maar dan zijn de dingen allemaal klein en niet leesbaar.

Hoe kan ik dit verhelpen?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
914
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat versta je onder een hogere resolutie? Ik vraag het alleen om misverstanden te voorkomen, want ik heb nog niet eerder van dit probleem gehoord.
Daarbij heeft die het eerder wel op deze resolutie gedaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel je monitor in op de hoogste resolutie en 60hz. Dat is de manier om het beste beeld te krijgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn 3 mogelijkheden:

1) De signaalkabel zit los.
Maak hem eens helemaal los en sluit hem eens opnieuw aan. Zowel aan de zijde van de computer als aan de zijde van de monitor.

2) Er is wat veranderd aan de instellingen van je driver. (B.v. door een update ervan)
Staat je refresh-rate wel op maximaal ? Kun je, indien er een update is, nog terug naar de oude driver ?

3) Er is wat stuk in je monitor of je grafische kaart.
Probeer eens een andere monitor en/of sluit je monitor eens op een andere PC aan. En kijk of je probleem mee verhuist.


Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar 10 tegen 1 dat het om het eerste of het tweede punt gaat.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezien de opmerking dat het probleem niet optreedt op een hogere resolutie ga ik voor optie 2.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding