kan ik mijn tabletcamera als externe webcam gebruiken op mijn pc voor videogesprekken?

Ik wil graag op mijn computer videobellen met skype maar ik heb geen webcam of microfoon. Wat ik wel heb is een tablet waar een camera en microfoon ingebouwd zitten. De reden dat ik niet ga Skypen op de tablet is omdat ik geen wifi bereik heb in mjjn kamer. Mijn pc is verbonden met een internet kabel dus via mn pc zou ik willen Skypen, is het mogelijk om mn tablet aan te sluiten door bvb een usb kabel en het dan als camera/microfoon te gebruiken? Of zijn er misschien nog andere manieren om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Nee, helaas is wat je wilt niet mogelijk.
Je kunt WEL een extra router neerzetten op je kamer, dan heb je wel Wi-Fi.
Je kunt dan zo de kabel uit je computer halen en in je router doen, en dan met nog een netwerk kabel de computer vastmaken aan de router!
Ook kun je natuurlijk gewoon een webcam kopen voor je computer ;)

Succes, helaas heb ik je niet verder kunnen helpen met je tablet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat er bluetooth apps waren die dat kunnen. WO webcam lite zegt google. Bluetooth op je pc kan via een goedkoop usb stickje als het er nog niet op zit,succes.

Toegevoegd na 4 uur:
Het kan ook met wifi zag ik in de playstore.IP webam, droid webcam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het correcte antwoord is: Ja en Nee.

Ik zelf gebruik mijn tablet (Apple) voor videogesprekken op skype voor mijn PC.

Nadeel: Je moet met de app die ik hiervoor gebruik, (PocketCam) met beide apparaten verbonden zijn met hetzelfde netwerk. (Iets wat jij dus niet kan)