Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het beter als ik de accu van mijn laptop eruit haal als ik ga gamen?

Ik game eigenlijk elke dag wel en ik heb begrepen dat daardoor de levensduur van de accu snel achteruit gaat en je een nieuwe moet kopen. Wat nu als ik de accu er steeds uithaal als ik ga gamen, of zelfs voor altijd tenzij ik ergens naar toe ga en ik neem de laptop mee. Dan blijft hij wel steeds aan de lader als ik het gebruik maar zal het geen invloed hebben op de accu. Is dit wel verstandig of is het toch niet zo een goed plan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
575

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

elke keer de accu erin en er daarna weer uithalen is ook niet goed voor de accu.
Zodra je de lader eruit haalt als hij vol is en hem erin stopt voordat hij helemaal leeg is, dan leeft je accu langer.
dus ik zeg nee lekker erin laten zitten.

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb bij een andere vraag van je gezien dat je alleen minecraft erop speelt. klopt dat? in dat geval: minecraft is geen zware game dus zal het niet veel invloed hebben op je accu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is meer opnemen van minecraft en renderen met sony vegas. Dat is eigenlijk alles.

Andere antwoorden (2)

Het klopt wat Suus zegt. Persoonlijk zou ik bij een game als minecraft de stekker eruit halen, tot 1% en dan weer opladen tot 100%. Deze game heeft praktisch 0 invloed op je verbruik van energie. Bij zwaardere games moet je hem er zeker in laten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de accu nooit meer gebruikt, dus eruit haalt, wordt het ook niet veel slechter meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding