Zou mijn computer werken als ik deze samenstelling (zie foto) van computeronderdelen gebruik?

Hallo,

Ik ben van plan om een gamecomputer samen te stellen, alleen ik heb er vrij weinig verstand van. Ik heb internet een beetje afgezocht voor computeronderdelen en kam op de samenstelling uit die je op de foto ziet. En nu omdat ik er eigenlijk gewoon heel weinig van weet of deze samenstelling zou werken.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Prima combi, moet werken... je kunt de geluidskaart weglaten want die zit op de MSI ingebouwd. Misschien nog een klein SSD disk erbij als opstart disk dan gaat ie als de brandweer....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik heb de 840 Pro 256GB de beste investering qua performance verbetering ooit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de extra cpu koeler is ook niet nodig, er zit er al een bij de i7 4770k in de doos
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De extra cpu koeler vind ik wel nodig aangezien de koeler die tegenwoordig door Intel meegegeven is zeer, maar dan ook echt zeer slecht de processor koel haalt. De goedkope aftermarket koeler die hij geselecteerd heeft kan vele malen beter koelen en is eigenlijk een must voor gamers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegenwoordig is en beter dan betere koeling altijd interessant om een cpu of apu in turbomodus te laten gaan. Daarom inderdaad een prima keuze!
Ziet er niet slecht uit.

Die behuizing is een meer dan prima keuze, heb deze ook onlangs gebruikt en ik heb nog nooit zo kunnen genieten tijdens het 'cable managen'. Voorzien van alle gemakken die je in een moderne pc nodig hebt. Een hele stap vooruit t.o.v. vorige versies of andere cases.

En ook datzelfde mobo heb ik in die pc gebruikt. Niets dan goeds over te spreken. Alhoewel het nog wennen is aan dat UEFI gedoe. Vele interessante klassieke BIOS-opties ontbreken. Dat is wel jammer.

Alleen... Die 700 Wattvoeding. Dat is behoorlijk overkill. Bijna het dubbele van wat je in werkelijkheid nodig hebt.

En een 1 TB-schijf? Bedenk dat het prijsverschil met exemplaren met een hogere capaciteit steeds kleiner wordt. Als je vroeg of laat een schijf erbij moet stoppen betekent dat meteen meer plaats in beslag, meer stroomverbruik. In principe ok als je weet hoe je dat geheel samen moet laten presteren. Maar als het om pure opslag draait zou ik meteen een grotere schijf nemen.

En ik zou die nvidia kaart vervangen door een AMD. Betere prijs/prestatieverhouding. Tenzij je zo'n speciaal duur scherm hebt dat baat heeft bij de nieuwste functies van NVIDIA.

Die geluidskaart heeft volgens mij weinig zin. Een heel speciaal exemplaar lijkt het mij niet, dus om dan geen genoegen te nemen met de onboard audio lijkt mij vreemd.

Hoe dan ook zal je een andere netwerkkaart moeten kiezen en als je per se een aparte geluidskaart wilt ook een andere geluidskaart.

Deze beide PCI-kaarten passen namelijk niet op dit moederbord waarop PCI-slots volledig afwezig zijn. Ik geloof dat je slechts 3 PCIx 16 slots hebt en de rest is opgevuld met PCIx1 slots. Maar PCI zit er zeker niet meer op.

Toegevoegd na 19 uur:
En ik zou het nog bijna vergeten: maar ik zie geen casefans in het lijstje. Die behuizing heeft er wel al drie, maar koeling kan nooit kwaad.

Toegevoegd na 19 uur:
Correctie: 2 casefans meegeleverd.