is mijn pc zo goed samengesteld?

ik stel mijn pc pas voor de 2e keer samen en wil hiermee toch even duidelijk hebben of het wel allemaal klopt of wat er anders moet:
het lijstje wat ik heb samengesteld.

- windows 8.1 85,90
- montage met 1 jaar garantie 59,00
- Cooler Master CM Storm Enforcer 77.98 (behuizing)
- LiteON iHAS124 17.93 (DVD)
- Corsair dominator 68.68 (DDR3 geheugen) (8GB)
- creative sound blaster z 71.98 (geluidskaart
- Seagate Barracuda ST100DM003 48.99 (HDD) (1TB)
- BitFenix Spectre Led 200 20.33 (casefan)
- DeepCool GammaXX 300 19.99 (processorkoeling)
- Intel DH87MC 101.53 (moederbord)
- Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz 282.99 (processor)
- Crucial M500 96.90 (SSD) (240GB)
- Cooler master G600 54.98 (voeding)
- Philips Brilliance 298X4QJAB 347.67 (monitor)
- Logitech Desktop MK120 24.14 (muis+toetsenbord)
- TP-LINK TL-WA850RE 300Mbps Universal 29.50 (stopcontact netwerk adapter)
- Microsoft Xbox 360 Controller for Windows 29.89
in totaal kost dit 1438.39

wat kan ik beter doen of weglaten. ik wil sowieso de intel core i7 en de cooler master cm storm enforcer.
het enige wat ik speel is fifa en minecraft en internetten. maar ook ga ik muziek maken dus daarom de geluidskaart. de monitor is 29 inch met een 21:9 formaat.
ik hoop dat het voor jullie duidelijk is en dat ik antwoord krijg.
mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou geen interne geluidskaart nemen. ik zou eerder kijken naar een externe. Bijvoorbeeld een Focusrite scarlett 2i2

Antwoorden (3)

Ik zie geen videokaart of wil je op de intel hd graphics 4000 gaan spelen, want die zijn niet zo goed. ik raad je dus aan om er een video kaart bij te nemen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat nodig voor alleen fifa of niet want dat vraag toch niet veel van je pc aangezien ik niet fannatiek ga gamen. Welke zou ik dan moeten nemen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het maakt mij niet uit, maar dan doe je er wel een intel core i7 in maar geen goede videokaart dat is wel een beetje zonde vind ik, maar dit is een best goede video kaart en ook niet te duur: http://www.alternate.nl/MSI/N660-Gaming-2GD5-OC-grafische-kaart/html/product/1101171?tk=7&lk=9374
Inderdaad mis ik een videokaart. Als je budget "slechts" rond de 1400 Euro is, zou ik kijken voor een iets goedkopere processor, een i5 bijvoorbeeld en een goede videokaart. Ik heb een AMD Radeon HD 6900 - niet meer de nieuwste en een i5 2400. Mijn PC start ook op van een SSD en loopt binnen 20 seconden.
Het voordeel van een videokaart is dat deze heel wat processen kan overnemen. Als je een onboard Graphics hebt, zal deze geheugen gebruiken van je RAM. Hierdoor moet je PC weer virtueel geheugen op de harde schijf aanmaken en daarvan gebruik maken. Dit alles betekent dat je PC, ondanks een i7 niet optimaal kan werken. Heb je een snelle grafische kaart met minstens 2GB eigen geheugen, zit je optimaal. Niet alleen dat Windows je virtuele geheugen op je HD gebruikt, het delen van je RAM betekent ook dat er meer bewerkingen in je RAM uitgevoerd worden, waardoor het totaal ook weer een verlangzaming zal zijn van het hele proces.
Beeldbewerkingsprogramma's en videobewerking kunnen gebruik maken van de GPU van je grafische kaart. Hierdoor wordt de CPU ontlast.
Ik heb zelfs het virtuele geheugen van mijn PC uitgeschakeld. Maar ik heb dan ook 12 GB RAM.
Daardoor verbuikt hij minder stroom, de programma's starten sneller, geen problemen met "te weinig" geheugen en minder slijtage aan bewegende onderdelen... Ook je SDD is aan cycles gebonden en kan slijten. Het hangt van je computergebruik af hoe snel deze zijn maximum bereikt heeft. Dus hoe minder deze wordt aangesproken, hoe beter. Je zou natuurlijk het virtuele geheugen op je HDD kunnen installeren, maar dan wordt ie nóg langzamer...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het geval van FIFA 15, welke waarschijnlijk op 25 september uitkomt, adviseer ik je om alvast de systeemeisen van de PC versie in je achterhoofd te houden. Deze zijn vandaag bekend gemaakt:

Besturingssysteem: Windows V/7/8/8.1 -64-bit
CPU: Intel i5-2550K @ 3.4Ghz
RAM: 8GB
Benodigde vrije schijfruimte: 15.0 GB
Minimaal ondersteunde videokaarten: ATI Radeon HD 6870, NVIDIA GTX 460
DirectX: 11.0