Wat is beter, 3GB op 600 Mhz of 2GB op 866 Mhz?

Ik heb hier een (al wat oudere) Laptop met 2 sleuven voor geheugenkaarten; DDR2.
Nu heb ik twee DIMM's, 1 van 2GB op 866Mhz en 1 van 1GB op 600 Mhz.
Kan ik ze beter allebei plaatsen (zodat ik 3GB op 600Mhz heb) of alleen de 2GB plaatsen (zodat ik 2GB op 866 Mhz heb)?

De rest van de gegevens van de laptop:
Pentium Dual T3200 @2Ghz.
Internal video "shared memory"
Windows 7 64 bit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik denk dat je meer aan de 3GB hebt. Je RAM is dan iets langzamer dan met 2GB op 866 Mhz. Maar omdat je een 64bit systeem hebt, zal je OS dankbaar gebruik kunnen maken van dat extra geheugen in plaats van je harde schijf. Je weet dat Windows een deel van de harde schijf als RAM gebruikt, wanneer het geheugen vol raakt. Je harde schijf is vele malen langzamer dan je RAM. Dus verhoog je in feite de snelheid bij het lezen van je programma's omdat er minder op je harde schijf naar informatie gezocht wordt.
Ik heb mijn in mijn pc 12 GB Ram en het virtuele geheugen helemaal uitgeschakeld. Heb nooit problemen met te weinig geheugen en de harde schijf loopt beduidend minder.
Je zou natuurlijk later de langzamere module kunnen vervangen door eenzelfde snellere. Dan heb je én meer geheugen én een snellere verwerking.