De ventilator van mijn laptop gaat steeds uit en dan weer aan, wat kan ik doen?

Ik heb niks, geen programma's aan staan. Dit gaat nu al zo voor 3 maanden, en nu begin ik me er aan te irriteren, weet iemand de oplossing?

Ik heb zelf alles wat ik kon updaten, geupdated. Ik heb een helehoop programma's verwijderd, en een virus scan gedaan.

Aanvullende informatie:

MSI Gaming Series GE60 0ND-405NL
Windows 8.1 Enterprise

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.9K

Het beste antwoord

Ik heb dit zelfde probleem een keer gehad. De oplossing voor mij was toen simpel:

Haal de onderkant eens van je laptop en kijk een wat voor stof zich daar allemaal verzameld heeft. Wellicht dat dit ervoor zorgt dat je laptop te warm wordt of dat de ventilator niet helemaal meer naar behoren kan werken.
Bij mij zat er allerlei stof om de ventilator heen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is daar een programma voor? :-p
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Moordigger
Hmmm.... wellicht.... Zet je laptop in een schone (!) omgeving en draai een lange tijd wat benchmark software. Die zetten je laptop flink aan het werk, deze wordt warm en je fans gaan blazen om 'm te koelen. Wellicht dat je fans dan ook wat stof UIT je laptop blazen. Op de lange duur zou het enig effect kunnen hebben. Uiteraard is het antwoord van kumarie veel praktischer, maar het kán ;-P Overigens een + voor kumarie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe simpel kan het soms zijn +
En... ook even het stof van de onderkant (rooster) verwijderen.
Krijgt ie weer frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laptop is nog geen jaar oud, en heb zojuist even gekeken voor stof en er zat maar een beetje op. Nu weer de onderkant erop gezet, aangezet maar hij doet het nog steeds.. Het rare is dat als ik proces aanzet die niet zo zwaar is dan doet hij het normaal.. Kan het ook zijn dat er wat met het moederbord aan de hand is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Met proces bedoel ik een game"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Net wat toch maar meer opengemaakt en alles gezogen, aangedaan en werkt weer normaal! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Behalve kijken of er stof in zit kun je ook bij sommige laptops in het bios instellen dat je ventilator gewoon continue loopt. Ik denk dat dit beter en minder hinderlijk is dan het aan en uitgaan daarvan.
Wat je ook kunt doen (ik zelf ben er geen fan van) is je processorsnelheid te verlagen (in energiebeheer), waardoor deze automatisch minder warm wordt en waardoor de ventilator dan ook minder snel aanslaat.