Mijn HDMI aansluiting van mijn pc werkt niet meer, heeft dit misschien met het moederbord te maken?

Hallo, misschien kunnen jullie mij helpen. Na een tijd zonder problemen geeft mijn hdmi aansluiting op mijn pc plotseling geen beeld meer. Ik zocht het probleem in de videokaart, deze heb ik vervangen voor een andere. Na het vervangen werkte de hdmi aansluiting nog steeds niet. De HDMI aansluiting van de tv werkt gewoon, dat heb ik getest met een andere pc. De VGA aansluitingen op beide videokaarten deden het nog wel. Het installeren van verschillende versies videokaart drivers heb ik ook al geprobeerd. Zit het probleem wellicht in het moederbord?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Groeten,

Redmar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (1)

Het kan hem inderdaad in de kaart zitten (misschien geen plug en play, extra drivers nodig), in wezen zou de uitgang van de videokaart ook HDMi moeten ondersteunen (1.3 of ook 1.4 voor 3D)
Het kan interessant zijn om de normale video-uitgang te checken op output.
Overigens geeft deze als de kaart dat kan een mogelijk hogere resolutie als de HDMI uitgang.
Werkt ook deze niet dan wordt de kaart wellicht niet aangestuurd, het is echter verrekte lastig om een videokaart te testen als hij geen beeld geeft, het kan zijn dat er een conflict is met de videokaart die on board zit. Deze zou de externe kaart kunnen blokkeren. Je kunt bij de moederboardgegevens ontdekken hoe deze op de externe kaart te koppelen is.