Is de AMD A10-7850K of AMD A10-6800K geschikt voor gaming?

Ik wil binnekort een nieuwe pc kopen, en als videokaart wilde ik de Club3D Radeon R9 270 2GB kopen. Maar ik vroeg me af of de AMD A10-7850K of AMD A10-6800K ook voldoende waren.

De games die ik wil spelen zijn:

Minecraft
Left 4 Dead 2
Dota 2
Skyrim (lage resolutie)

De 270 kost 145 euro, maar ik denk als een van deze apu's ook goed genoeg zijn, kan dat me 30 tot 70 euro schelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Koop gwn iets met nvidia gtx in" Niet doen hoor ;-) de prijs/prestatieverhouding van amd is veel beter. NVidia moet je alleen voor kiezen als je wilt gebruik maken van de unieke functies van nvidia (maar dan heb je ook een speciaal en duur scherm nodig of je games willen opnemen). Of wanneer je meerdere FullHD schermen hebt of een Ultra HD scherm en je dus in feite een Radeon R9 290 nodig zou hebben. Die produceert veel warmte en is dus ook aan de luidruchtige kant. Het alternatief van nvidia is stiller (maar ook €150 duurder), moet je in zulk geval voor jezelf uitmaken of die stilte je €150 waard is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nu een computer die net zoveel geluid maakt als een gewone stofzuiger. Maar ik heb ook een koptelefoon op dus ik hoor het waarschijnlijk niet :D
Heb volgens mij ook niet een geweldig scherm dus dat moet kunnen/

Het beste antwoord

Voor gaming moet je m.i. toch echt denken aan een 'echte' grafische kaart. En die Radeon R9 270 is toch wel een erg goede keuze. Daar komen die apu's niet in de buurt.

Maar zoals altijd: kiezen is verliezen. Dus het blijft je eigen keuze. Maar nu weet je tenminste wat je verliest.

Wil je toch echt voor je budget kiezen en voor een apu gaan. Kies dan zeker de A10-7850k en niet de 6800k.

Van die eerste kan je nog zeggen dat het een twijfelgevalletje is en misschien (let wel: misschien!) nog enigszins geschikt voor gaming.

Toegevoegd na 34 minuten:
Heb het nog eens gedubbelcheckt voor je en de geïntegreerde gpu in die A10-7850k is een uit de AMD Radeon R7 Series. Dan hangt het er natuurlijk van af over welke R7 we het hebben. Uit het Low-segment R7? Dan zijn ze enkel geschikt voor wie (bijna) niet gaat gamen. Uit het High-segment R7? Dan zijn ze enkel geschikt voor wie genoegen neemt met games op mediumsettings. Maar aan de prijs van die apu te zien zal het eerder Low-segment R7 zijn. Tel daarbij wat je wel zeker weet: dat een apu niet zoals een videokaart over eigen geheugen beschikt en de conclusie lijkt mij duidelijk: ook de A10-7850k is niet geschikt voor gaming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus gewoon de R9 270, zit al 50 euro onder mn budget, moet kunnen.

Andere antwoorden (1)

Ze zijn allebei prima voor gaming. De duurdere geeft nou net even betere graffix.. Met de goedkopere loop je een 1/2 jaar achter. Die duurdere kost over een half jaar ook minder.