Waarom zijn de accu's van laptops zo snel leeg?

1 a 2 uur zijn ze leeg!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.7K

Het beste antwoord

Zo behandelt u uw Lithium-ion laptop accu het best
Uiteraard kent de Lithium-ion laptop accu ook een paar nadelen. Dit type latop accu begint al met slechter worden op het moment dat deze de fabriek verlaat. De maximale levensduur bedraagt zo'n twee tot drie jaar of u 'm nu gebruikt of niet. Een Lithium-ion accu wordt snel slechter wanneer deze helemaal leeg gebruikt wordt.

Het belangrijkste nadeel is toch wel dat een Lithium-ion accu slecht tegen hitte kan. U weet hoe warm een laptop kan worden als u er een tijdje mee werkt terwijl u de laptop op schoot heeft. Kortom uw laptop is daarmee dus eigenlijk de grootste bedreiging voor de levensduur van de accu van uw laptop.

De beste manier om de levensduur van uw laptop accu te verlengen is dan ook, deze niet in de laptop te laten zitten als u niet op de accu werkt. Daarnaast is het van belang de accu de tijd te geven af te koelen voordat u hem weer opnieuw oplaadt. Bovendien is het inmiddels een bekend gegeven bij deskundigen dat het voor de levensduur van een Lithium-ion accu het beste is, deze niet volledig opgeladen te bewaren maar slechts gedeeltelijk geladen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De accu van een laptop is relatief klein, maar moet wel flinke prestaties leveren. Dit maakt dat de accu naar een paar uur, of soms nog korter, al leeg is.
14 jaar geleden
Omdat ze geen betere kunnen maken dan deze die in 2 uur leeglopen tegenwoordig...

Accu´s hebben niet het eeuwige leven en een pc slurpt energie... Door de tijd neemt de leverkracht van stroom van een accu enorm af, dus de tijd neemt zienderogen af over een tijdspanne van een jaar... Na twee jaar is je accu versleten, en dan kun je laden wat je wil, maar je kunt niet eens een half uur alleen op de accu...

Het is zo en niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens. Ik heb inmiddels 2 jaar mijn laptop en dag en nacht aan de stroom zitten. Inmiddels ben ik zo'n 1,5 uur aan het werk en heb ik nog 25 minuten te gaan.
In het begin zat de max rond de 2 uur en 15 minuten. (Je moet gewoon goed met de accu omgaan, gewoon eruit laten als je deze niet gebruikt.)
Nieuwe laptops houden het soms wel 3 uur uit.
Een accu slijt echter na langer gebruik en daardoor zal in de levensduur van de laptop, de accu steeds minder lang mee gaan.

Je kan de levensduur van de accu verlengen door er goed mee om te gaan. Dit betekent dat je het beste de oplader pas kan aansluiten als de laptop volledig leeg is, en hem er het beste weer uit kunt halen als de laptop volledig opgeladen is.
Als je de laptop alleen maar aan de oplader gebruikt, wordt de accu "lui" en zal hij ook steeds slechter gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij als ie aan staat constant beter is. Het is ook het beste om de accu alleen aan de lader te doen als ie echt bijna leeg is en als hij vol is weer eraf halen. Zo blijft de accu langer goed, anders houdt ie het na een tijdje na 10 minuten al niet meer vol. Nig een tip: als je hem altijd aan de stroom hebt is het het beste om de accu eruit te halen.

Toegevoegd na 55 seconden:
* beter in de eerste zin moet " bezig " zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden van XiniX jun je beter overslaan, want zijn 'wetenschappelijke' benadering is meestal astraal van aard.
Het woord leverkracht kan beter zijn leverworst, want dat bestaat tenminste. Hij bedoelt echter capaciteit. 'Laadvermogen' zou wordt ook wel gebruikt.
Het probleem is, dat je om goed op te laden de accu helemaal leeg moet maken, door op je laptop te werken zonder het snoer in het stopcontact te hebben. Als hij er dan helemaal mee gestopt is, dan weer opladen. Ik werk meestal met de stekker in het stopcontact, maar haal de accu wel uit mijn laptop. Verlengt levensduur van de accu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk en
"Het is zo en niet anders…"