Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gedraagt mijn linkermuisknop zich als een rechtermuisknop?

Het gebeurt op een nieuwe iMac.
- Sprake van malware is er denk ik niet.
- Voorheen werd de muis probleemloos op een Macbook gebruikt.
- Gebeurt heel willekeurig, geen vast patroon.
- Houdt enkele minuten aan, daarna functioneert de muis weer normaal.
- Draadloze muis werkt wel prima.

Ik ga nu een nieuwe test doen met een andere muis, maar het is wel allemaal gedoe.

Wat is er mis met deze muis of de computer?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Toegevoegd na 4 minuten:
De muis waar het om gaat is niet draadloos!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

waarschijnlijk staan de instellingen van je pc niet goed.
ik heb geen ervaring met imacs maar ik kan je proberen te helpen. (win8 :D)
ga naar je pc instellingen (config. scherm), kijk of er ergens iets over je muis staat.
daar kan je primaire knoppen instellen. kijk of dat goed staat. anders moet je een nieuwe muis kopen.
miss kan iemand die ook een iMac heeft je verderhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Meteen als het optreedt kijk ik meteen in de instellingen maar daar staan de instellingen gewoon goed. Ik denk dat het een hardware fout is, maar hopelijk is er nog iemand met ideeën.
Dit heeft niets te maken met je muis, maar met je instellingen. Je muis staat plots ingesteld als een linker- in plaats van rechterhands muis. Even bij je instellingen kijken en klaar is kees.

Let wel: vaak zijn dit soort 'storingen' het gevolg van een flauw virus. Laat dus even een goede virusscanner lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden