Welle ultrabook zou ik het best kunnen nemen?

Ik ben opzoek naar een ultraboek
Ik zou hem graag willen gebruiken voor school en voor films en af en toe wat games en het liefst de volgende eisen:
Moet 6-8 uur meegaan
Minimaal 500gb opslag heeft
Moet op windows draaien
4-6gb werkgeheugen
Het liefst een niet al te groot scherm maar ook niet te klein dus ongeveer
14 inch

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan je met deze vraag best naar een winkel gaan. Naar een echt PC winkel waar ze je persoonlijk kunnen helpen of naar een grote winkel zoals de Media Markt. De verkopers zullen je zeker willen helpen en je alle ultrabooks aanduiden die aan je eisen voldoen. Je hoeft dan nog niet te kopen in die winkel maar dan heb je al een idee welke geschikt zijn.

Antwoorden (1)

Je stelt een moeilijke vraag.

Vele ultrabooks maken tegenwoordig namelijk gebruik van ssd-drives. Voldoende opslagruimte beperkt de keuze dan al aanzienlijk. Zaken als RAM-geheugen hoef je meestal niet naar te kijken, dat kan je altijd uitbreiden.

En een ultrabook voor games lijkt mij nu niet het meest geschikt.

Ik zou dus nog eens goed nadenken wat je precies wilt als ik van jou was. Je wil een klein scherm en een lange accuduur en ik zie je schoolwerk noemen. Dus ga ik er van uit dat je een ultrabook nodig hebt om 'onderweg te zijn'. Stel jezelf dan eens de vraag of het echt noodzakelijk is om bijvoorbeeld onderweg te kunnen gamen. Misschien kan je beter af en toe op 'het echte werk' gamen.

De Asus Transformer book komt erg dicht in de buurt van wat je zoekt. Nadeel is dat ondanks de dubbele accu (1 in het los te nemen scherm en 1 onder het toetsenbord) deze slechts een goede 5 uur haalt.

Lijkt je dat maar niks? Probeer je dan vooral los te rukken van 'het denken in specificaties' en probeer je keuze op een makkelijkere manier te bepalen door je af te vragen wat het meest belangrijke voor je is:

een kleine laptop?
een lichte laptop?
aan-/afwezigheid cd/dvd-drive?
grafische mogelijkheden?
cpu-mogelijkheden?
degelijkheid?
schermresolutie?
prijs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Goed antwoord. Een notebook heeft meestal een energiezuinige processor en is daardoor niet geschikt voor de zwaardere games.