Hoe komt het dat mijn vriend meer fps in battlefield 4 krijgt dan ik?

Ik heb bij mijn computer een AMD Athlon 64 X2 6000+, Hij Intel Core i5. Ik heb 3,25 gb RAM, hij 8. Ik heb Windows 8.1 32 bits, hij 64 bits. Maar ik heb een Nvidia Geforce GTX 750 ti, hij een 650 ti. Toch heeft hij veel meer fps dan ik, hoe kan dat als er zo'n groot verschil in performance is tussen deze twee videokaarten?

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik heb ook veel sneller internet dan hem, ik snap het dus niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3,25 GB ram kan niet. Waarschijnlijk heb je 4 GB RAM of meer en heb je een 32-bits besturingssysteem. Dat kan ook de oorzaak zijn, upgrade eens naar 64 bits.

Het beste antwoord

BF4 is een van de weinige spellen die naast GPU kracht ook heel erg afhankelijk is van de CPU. Tussen een 650 ti en 750 ti zal heel weinig verschil zitten, tussen de CPU's zit veel meer verschil. Hij heeft de betere CPU en bijna gelijk GPU, dus daar zit het verschil.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bf4blog.com/battlefield-4-beta-gpu-cpu-benchmarks/

Ctrr-f en dan dit intikken of kopieren:
Testing at maximum quality settings 1680×1050

Toegevoegd na 2 minuten:
Sneller internet heeft niks met dit alles te maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je geheugen is ook lager dan de minimum requirements. Je zal naar een 64bit Windows moeten gaan om 4GB te kunnen gebruiken (waarschijnlijk zit er al 4GB in je systeem , maar wordt er maar 3.x gezien door je OS, vanwege 32bits)

Toegevoegd na 7 minuten:
Dankzij hidjedewitje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou hij niet teweinig ram hebben?
3.3gb is niet heel veel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ook nog een ding zijn.