harde schijf kapot wat te doen?

alvast van tevoren ik heb een macbook air osx maverick 10.9.1 (ofzoiets). En een harde schijf van wd elements van 2tb.
Nou ik wou dus een film overzetten van mijn harde schijf naar een usb stick en dat ging heel heel heel langzaam. Na een uur of twee trok ik de harde schijf er onveilig uit om hem dan weer aan de computer aan te sluiten( dit heb ik een paar keer herhaald). Maar toen herkende hij de schijf niet meer.
Dus toen heb ik wat gegoogled en het bleek dat als ik hem onveilig verwijder er dan draaiende onderdelen in de harde schijf komen vast te zitten in de harde schijf, maar ik hoorde de harde schijf nog steeds zo draaien als van tevoren. Ik probeerde meteen een paar oplossingen te vinden en ik vond op een site (http://www.pc-helpforum.be/f187/harde-schijf-wordt-niet-meer-herkent-60208/) een paar codes om in terminal te doen. Dus dat heb ik gedaan waarna er dit op het scherm verscheen:W
[Hersteld]
En ik zag mijn harde schijf weer met alle bestanden. Toen heb ik mijn internet weer afgesloten om die film dan gewoon op mijn laptop te kijken. Maar zodra ik mijn finder weer opende was de harde schijf weer weg.
Ik probeerde die codes in terminal alweer maar deze keer gebeurde er niks.
Kan iemand me astublieft helpen met wat er nu aan de hand is dat zou ik heel erg waarderen alvast bedankt!!

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb geprobeerd mijn harde schijf te herstellen via het schijfhulpprogramma van mac en dan krijg ik deze error : Unable to read FAT (Input/output error)
wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk of je de harde schijf aan een Windows computer kunt aansluiten. Wanneer deze de schijf herkent en je kunt je bestanden lezen, deze over te kopiëren op een andere harde schijf en daarna de harde schijf formatteren. Als hij dan door je Apple herkend wordt, kun je alsnog de films terug zetten en je probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga weer naar de site welke vermeld staat en doe het geheel nog een over. Vermoedelijk zie je weer je HD. Dit komt doordat je door deze site wordt ondersteund. Laat hem ann het internet hangen en stel via usb-stick alles veilig en formatteer dan je HD weer opnieuw. Vermoedelijk zal hierna het gehelleniseerd weer werken. Tip: koppel nooit randapparatuur af of aan als pc en of de randapparatuur aan staat. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik snap niet precies wat je bedoelt, probeer je te zeggen dat ik die site open moet hebben staan terwijl ik die codes uitvoer
btw: deze codes voer ik in terminal in
eerst "/dev/rdisk0 fsck - fy"
dan zie ik: -bash: /dev/rdisk0: Permission denied
en daarna : fdisk
waarna ik dit zie:
usage: fdisk [-ieu] [-f mbrboot] [-c cyl -h head -s sect] [-S size] [-r] [-a style] disk
-i: initialize disk with new MBR
-u: update MBR code, preserve partition table
-e: edit MBRs on disk interactively
-f: specify non-standard MBR template
-chs: specify disk geometry
-S: specify disk size
-r: read partition specs from stdin (implies -i)
-a: auto-partition with the given style
-d: dump partition table
-y: don't ask any questions
-t: test if disk is partitioned
`disk' is of the form /dev/rdisk0.
auto-partition styles:
boothfs 8Mb boot plus HFS+ root partition (default)
hfs Entire disk as one HFS+ partition
dos Entire disk as one DOS partition
raid Entire disk as one 0xAC partition moet ik misschien andere codes invoeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad bedoelde ik dat je de verbinding met de site open moet laten staan. Vermoedelijk krijg je daardoor een klein stukje ondersteuningsverbinding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, dus wat zegt de pc tegen je?, hij ziet een HD ( systeem) wat voor jou pc onbekend is. Wil je de HD wel weer gaan gebruiken moet je die opnieuw formatteren maar nu met het systeem van jou pc. Succes.