kan ik ergens op mijn laptop de temperatuur van de laptop uitlezen?

Toegevoegd na 40 seconden:
het is een windows 8 laptop

Toegevoegd na 41 seconden:
het is een windows 8 laptop

10 jaar geleden
in: Hardware
3.4K

Het beste antwoord

Soms hebben de drivers ook zo'n temp meter. Anders download je speccy. Dan kun je de temperatuur zien van al je componenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo Happyboy,

Er zijn verschillende programma´s waarmee je de temperatuur van je PC of laptop kunt uitlezen.
In de onderstaande bronvermelding heb ik Core Temp geplaatst, dit programma is ook geschikt voor windows 8.
Mocht u dit niks vinden is er ook nog een bekend programma genaamd Speedfan, deze heb ik ook voor u in de bronvermelding geplaatst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met speedfan zou dat moeten lukken.

Bedenk wel dat de kans bestaat dat de uitgelezen waarden niet kloppen (ongeacht welke software je gebruikt). De hardware geeft namelijk niet de effectieve temperatuur door aan de software maar hoeveel graden Celsius de temperatuur nog onder de maximaal toegelaten temperatuur van de hardware zit. Als de database met toegelaten temperaturen van de gebruikte software niet klopt, klopt ook de weergegeven temperatuur niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan meestal via de BIOS de temperatuur bekijken.