Ik heb een oudere printer (HP PSC 1219 all-in-one). Is het mogelijk om dubbelzijdig te laten printen?? Ik kan de instelling hiervoor niet vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dag Nathalie,

Je printer, de "HP PSC 1219" behoort tot de 1200 serie printers van Hewlett-Packard die enige jaren geleden is uitgebracht. Met deze serie is dubbelzijdig printen helaas niet mogelijk.

Zelf laat ik nog wel eens dikke en stugger papier vellen printen bij de lokale copyshop hier in Breda. Omdat de vellen te dik zijn voor dubbelzijdige prints (in 1 printgang), printen zij eerst de ene kant van het document, pakken het papier uit de uitvoer, leggen deze vervolgens weer in de papierlade om dan achterkant te printen.

Als je iets simpels als een flyer of folder wilt printen, kan je dus zelf ook gewoon simpel eerst de voorkant printen en daarna de achterkant.

Mocht je iets ingewikkelders als een boekje willen printen, dan moet je een iets ingewikkelder trucje uitvoeren.

1. Open het bestand dat je wilt printen.

2.A Ga naar "printer eigenschappen" (bij word en excel e.d. van Microsoft)
OF
2.B Druk op "CTRL" en "P" en klik op "eigenschappen" of "instellingen" (Bij pdf e.d.)

3. Selecteer het tabblad "layout" en klik op de optie "Back to front" en klik 2 maal op "ok".

4. Klik op "ok"

5. Ergens in de printerinstellingen (Afhankelijk van welk programma je gebruikt) zal de optie staan om alleen "even" of "oneven" pagina's af te drukken. Tijdens je 1e printgang moet je alleen de even pagina's printen. Bij de 2e printgang moet je alleen de oneven pagina's printen.

Veel succes met het printen van je documenten!

P.S. heb o.a. de handleiding van de je printer toegevoegd aan de bronnen.