Mijn laptop speelt geen DVD's meer af, hoe kan dit?

Mijn laptop (DELL) speelt ineens geen (gebrande) DVD's meer af. Hij geeft alleen nog de opties voor DVD branden.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Wie kan mij uithelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk (vrijwel zeker) is het lensje van de laser vervuild. Even schoonmaken met een wattenstaafje gedrenkt in zuivere alcohol laat de DVD unit speler weer goed 'zien' waardoor de software weer de juiste informatie ontvangt.

Het lensje is te bereiken door de tray te openen en is het glasachtige bolletje dat je dan naast de spindel ziet.

Even licht aantippen met wat alcohol en daarna met een droog wattenstaafje nawrijven, dat is alles....