met welke amd processor is de intel core i 5 te vergelijken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is niet een "de intel core i5". Ook is het van belang waar je ze voor gaat gebruiken. Voor gaming is de uitslag weer anders dan voor Photoshop bewerkingen. Maar een FX 8350 is twee tientjes goedkoper en is afhankelijk van de test soms sneller. http://tweakers.net/reviews/2796/5/amd-fx-8350-hoop-aan-de-horizon-realworld-benchmarks-adobe-tests.html Er zijn al weer nieuwere i5's dus ook die moet je even checken.

Antwoorden (1)

een recente core i5 processor als de 3570k en de 4670k
zijn vergelijkbaar met de amd fx 8320 en 8350
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je weet dat een FX 8350 uit 2012 komt en eigelijk niet met de haswell i5 serie te vergelijken is (4670k), dat komt ook omdat amd 2.0 gebruikt voor zijn performance en intel op dit moment 3.0. ik zou liever met een FX 9370 vergelijken ( als je een i5 4670k gebruikt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je weet ook dat de 9370 een overklokte 8350 is ?
presteert bijna hetzelfde
maar verbuikt heel veel stroom in games is de amd 8350 wel te vergelijken met de 3570k enzovoort
natuurlijk niet even snel maar wel vergelijkbaar als de topicstarter een snellere processor wil kan die beter kijken naar intel de 9370 en 9590 zijn ook wel cpu`s die goed presteren
maar verbruiken 3x zoveel stroom als de haswell cpu`s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"je weet dat een FX 8350 uit 2012 komt" Al kwammie uit 2011, "en eigelijk niet met de haswell i5 serie te vergelijken is (4670k)," Blijft goed te vergelijken, gooi ze in een benchmark en vergelijk ze. "dat komt ook omdat amd 2.0 gebruikt voor zijn performance en intel op dit moment 3.0." Waar heb je het over? 2.0 wat, 3.0 wie? En dan nog? "ik zou liever met een FX 9370 vergelijken ( als je een i5 4670k gebruikt)." Kan je ook mee vergelijken, net zo goed als met een 8350. Ik zal het even uitleggen. Ik heb x euro in je zak. Daarmee kan ik een AMD X, Y of Z of een Intel A. B of C gaan halen. Ik doe vaak bewerking a,b en c en speel soms spel x en y. Ik zoek dan een rits benchmarks op en kijk welke CPU wint bij bewerking a,b en c en spel x en y. De winnaar koop ik, welke speciale methode 2.0 of 3.0 daarbij gebruikt wordt maakt geen zier uit, zolang de socket nog goed verkrijgbaar is (en dat is bij AMD altijd goed aangezien die jaren dezelfde socket aanhouden en soms sockets bw-compatible zijn) maakt leeftijd van de chip ook niet uit. Dat een CPU uit 2012 komt is in dit geval niet van belang (bij Intels is dat iets eerder een probleem vanwege de vlotte socketwisselingen). Je haalt allerlei niet bestaande redenen aan om te stellen dat ze niet te vergelijken zijn.