ik heb assassins creed black flag gekocht. Alleen mijn pc is niet zo snel. Is er iets waardoor ik mijn pc sneller kan maken. Zo ja wat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je een uitbreidbare desktop hebt kan je een betere videokaart of ook wel grafische kaart kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat tips om je PC sneller te maken (let op! Dit is niet hetzelfde als een nieuwe PC kopen):
- Betere videokaart kopen (hoe duurder, des te sneller/beter hij is).
- Meer werkgeheugen (dit is relatief goedkoop, dus bespaar hier niet op).
- Als je een harde schijf hebt, vervangen met een SSD schijf.
- En als je dan nog geld over hebt een betere/snellere processor. Let op de bustype, niet alle processors passen in jouw moederbord.

Dit kan zowel van webshops (zoals mycom.nl en alternate.nl) als van echte winkels (zoals mediamarkt). Voordeel van laatstgenoemde is dat je persoonlijk advies kan krijgen.

Wat ik persoonlijk zou doen (als ik in jouw schoenen sta) is bijv. iedere keer (maandelijks?) een beetje geld opzij houden dan 1 vd bovenstaande punten aanschaffen, totdat je zo alle punten aangeschaft hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om gamen gaat zou ik eerder in een snellere processor investeren dan in een SSD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal maar nog even het eea. aanvullen =P
Je kunt ook gewoon naar de Mycom gaan. Hier kunnen de verkopers je goed op weg helpen. En als je niet weet hoe je moet sleutelen aan je pc kunnen zij dat tegen een extra bijdragen voor je doen. Bij een GPU is het overigen niet zo dat de kwaliteit gebonden zit aan een prijskaartje. Je kunt beter naar de benchmarks kijken en voor welke driver je game geoptimaliseerd is.
Met extra RAM moet je niet alleen letten op het type (ddr-2 of ddr-3) maar ook op de kloksnelheid (in mHz). Zoek eerst even uit welk moederbord je hebt waarna je de specs van je RAM opzoekt.
Een SSD is leuk maar helpt eigenlijk meer voor snel opstarten. Als je game eenmaal draait vallen de verschillen tussen SSD en HDD erg mee. Maar het blijft nog steeds aantrekkelijk om je OS en je game op de SSD te plaatsen (dus je overige data hou je nog op je huidige HDD).
En betere processor hangt natuurlijk af van wat je nu al hebt. Als je al een i5 hebt hoef je geen nieuwe CPU te halen. maar als je nog met een pentium of celeron loopt raad ik je toch aan om te kijken voor een niewe CPU met passend moederbord (net wat lizio zegt net elke processor past op een elk moederbord).
En hele pc upgraden tot een hedendaagse game pc kan behoorlijk wat kosten:
GPU, 150 euro
RAM, 65 euro
SSD, 85 euro (120 GB)
CPU, 200 euro (i5)
Moederbord, 65 euro (liefst een asus) En als je in je huidige pc de GPU aanpast let dan even op je PSU (voeding). Ik zie het te vaak gebeuren dat mensen in hun standaard kast een r7 280x gooien terwijl ze maar en 350 Watt voeding hebben.
Als je een gamers pc wil moet je minimaal 650 Watt aan PSU hebben. Houdt hier dus rekening mee !!