welke videokaart is het goedkoopst en past in mij HP Compaq SG3-210NL?

Het liefst een van ongeveer 25 euro

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Hoi je bent niet echt thuis in deze wereld he :P want er komt straks schokkend nieuws (spendeer die 25 euro maar aan iets anders),

Wat verwacht je van een GPU van 25 euro? Je kan daar echt niet mee gaan gamen of foto's bewerken. Deze GPU's zijn ontwikkeld omdat je sommige processoren kan kopen zonder een GPU er in. het voordeel van dat soort CPU's is dat je dan meer rekenkracht tot je beschikking hebt (Een voorbeeld is de Intel i5-3330P) . Kortom het maakt eigenlijk geen drol uit wat voor GPU jij koopt. Ze zijn in jou geval allemaal net zo slecht of goed.
Bij de Mycom kun je allemaal onderdelen voor je PC kopen. Je kan hem vanuit daar ook samenstellen.

MAAR, voor dat je naar de Mycom huppelt en vrolijk een GPU koopt moet je even het volgende weten. Als jij de correcte informatie aan mij gegeven hebt en HP dat ook aan mij gedaan heeft. Kan ik concluderen dat jij een budget pc hebt zonder echte uitbreidings mogelijkheden. lijk maar ens op je onderstaande link:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02627192&tmp_task=prodinfoCategory&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&product=4325593

In het begin van mijn verhaal vertelde ik je dat je nog schokkend nieuws stond te wachten. Hier komt het,

JE HEBT EEN BUDGET PC uit de oertijd 0.o
Je moederbord komt van een aantal ontwerpen. Bij compaq gebeurde er het volgende voor jou serie. HP had een aantal moederbord ontwerpen liggen. Daar hebben ze er een van gejat (Compaq is een dochterbedrijf van HP, dus dochterlief heb het van pappie gehad). En alleen dat wat de Pc echt nodig had hebben ze gemonteerd. dus in plaats van 4 RAM sloten maar 2. IPV een PCI aansluiting helemaal geen aansluiting enz. Dus niet lullig bedoeld hor. Maar je kan beter doorsparen. Mocht je nog toch met je huidige pc door willen gaan. dan moet je de volgende dingen hebben:
- nieuwe processor ( liefst een intel en een beetje goede is 150 euro)
- nieuw moederbord (liefs Asus omdat die goed met ESD omgaan. Kosten ong. 65 euro)
- nieuw voeding (minimaal 450 watt)
- en je grafische kaart ( een redelijk goede kost 70 euro ga je dit niet helemaal uitleggen daarvoor moet je maar naar een winkel gaan)

Maar in je huidige machine past een wifi adapter en met wat geluk een audiokaart.

dus succes der mee ;)
Ps. mocht je vragen hebben reageer dan maar gwn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal. Je kunt beter uitkijken naar (of sparen voor) een nieuwe budget pc. Bij Alternate hebben ze goeie mogelijkheden voor een redelijke budget pc: www.alternate.nl
+1