Ik wil graag een nieuwe processor, hoe moet ik deze vervangen of wie moet dat doen?

Ik wil graag meer GHz op m'n laptop want ik wil in de toekomst meer games
erop zetten, nu heb ik 1.9 GHz en voor bijv. assassin's Creed 4 heb je 2.7 GHz nodig. Kan iemand me helpen die er verstand van heeft? (AMD voorkeur)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt. Ik heb nu een AMD A8 processor, ik dacht dat ghz veel uitmaakte van de snelheid van games. Heeft misschien iemand verstand van hoe groot de A8 is en of de A10 even groot is om eventueel tte kunnen vervangen?

Antwoorden (1)

De processor in een laptop kan je in 90% van de gevallen niet vervangen, aangezien deze vastgesoldeerd zit op het moederbord. Verder zeggen Ghz'en niet zo heel veel, een 3ghz processor kan even snel zijn als een 1,5 ghz processor, afhankelijk van het merk en de architectuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarnaast past lang niet elke processor op je moederbord. Zonder ervaring zou ik niet zomaar de processor van een laptop proberen te vervangen, maar iemand met verstand ervan het laten doen.