router draadloos aansluiten op andere draadloze router ipv internetkabel door huis trekken?

Hallo.

Om alles even te schetsen:
Beneden heb ik een modem only van telenet, met daarop een router aangesloten. Door overstap van WLAN pc naar LAN pc ,waardoor ik nu niet meer draadloos op mijn internet kan, zou ik nu via een internetkabel naar de router moeten gaan voor internet. Maar hiervoor zou ik kabels moeten trekken, en dit is een lastige oplossing aangezien er geboord enzovoort moet worden.

Is het mogelijk om mijn oude router die boven naast mijn pc staat, draadloos te verbinden met mijn nieuwe router die is aangesloten op de modem beneden en zo mijn oude router aan te sluiten via kabel aan mijn LAN pc. Zou dit werken en toch nog steeds goed genoeg signaal geven om te kunnen gamen zonder enige vorm van lagg? De nieuwe router is EURODOCSIS 3.0 terwijl de oude router EURODOCSIS 2.0 is.

Alvast bedankt voor de hulp !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.3K

Antwoorden (3)

Als die nieuwe router niet WiFi is kan je natuurlijk helemaal niks. Wat je wel kan doen is die oude WiFi-router meteen met een kabel te koppelen aan je oude WiFi-router. Je moet dan wel eerst die oude router helemaal resetten zodat deze als een Access Point gaat werken. Sluit die oude router eerst direct op een PC of laptop ZONDER internetaansluiting! Typ dan 192.168.0.1 dan kom je in de software van je oude router. Je moet dan de DHCP-modus uitschakelen. Hierna je oude router koppelen aan je nieuwe LAN-router.

http://www.dslreports.com/faq/11233

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze link is wat duidelijker:

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-basics/30338-how-to-convert-a-wireless-router-into-an-access-point
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De nieuwe router beneden is wifi. Alle laptops en de vaste pc zijn draadloos op deze router verbonden. Ik zou de oude router draadloos willen verbinden met de nieuwe zodat ik mijn wlan pc kan aansluiten op de oude router om zo internet te verkrijgen zonder een draad te hoeven trekken van de nieuwe router naar de wlan pc. Alle andere apparaten in het huis zouden nog altijd moeten verbonden kunnen worden op de nieuwe router terwijl ik boven met draad ben aangeslote op de oude router die mij van internet voorziet via draadloze verbinding met de nieuwe router.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus gewoon doen wat je voorstelt, dan zou het moeten werken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt dus je dekkingsgebied uitbreiden. Met een WiFi-router gaat dat niet dan heb je een ECHTE Access Point nodig. Of koop voor €15,- een WiFi-repeater anders omkom je er niet aan om één (lange) kabel te gebruiken tussen je oude en nieuwe router.
Volgens mij zijn er in de handel repeaters waar je een netwerkkabeltje in kan doen en dan zo aan je pc kan hangen. Ik heb er eentje kunnen kopen voor 29 euro en het werkt perfect. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij in gedachten hebt bestaat als een netwerkbridge, maar kan niet door een router uitgevoerd worden.

Een stabiel signaal krijg je niet draadloos, dus de ideale oplossing zou toch dat kabeltje doortrekken zijn.

Die bridge is vooral interessant voor apparaten als decoders. Een pc echter heeft zo een extra wifiadapter ingebouwd of ingeplugd, dus hou het simpel en ga even langs je computerzaak voor zo'n ding ;)