Kan ik de bestanden van mijn mogelijk beschadigde externe harde schijf nog redden ?

Reeds enige tijd kan ik de foto's die op m'n harde schijf zijn opgeslagen nog maar deels of helemaal niet meer openen . Soms is een gedeelte van de foto nog zichtbaar , het andere deel is dan grijs . Op de mini-afbeeldingkjes aan de zijkant is alles nog volledig .
Sinds kort doet zich dit nu ook voor met muziekbestanden die op deze schijf staan . De mapjes zijn nog zichtbaar op de computer en bij "eigenschappen" is de ruimte nog ingenomen . Wanneer ik ze echter wil afspelen krijg ik een foutmelding ...
De nog volledige foto's heb ik reeds naar een andere schijf gecopieerd , met de muziek lukt dit echter niet meer .
Is hier een oplossing voor ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er geen bijzondere dingen kwijt zijn is downloaden veel minder werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad aan om onderstaande video te bekijken, dit gaat over HDD recovery.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
... @ TrollByte : euh , wélke video ???

Het beste antwoord

Dat kan wel gedeeltelijk, maar gaat meer geld kosten dan het kost om de muziek opnieuw te kopen. Google maar even op 'harddisk recovery', er zijn gespecialiseerde bedrijven voor maar dat kost snel richting de duizenden euro's.