ik heb een laptop ( donker beeld op scherm )daarom externe monitor aangesloten ,nou zie ik 2 beelden hoe kan ik de 1 (laptop) uitschakelen ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik op de laptop het beeld niet lichter krijg ook ,niet alt ,pijltje ,wat is er dan aan kapot ,moet ik iets downloaden ,of is de videokaart aan zijn einde ,m,v,g

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

bij mij met een knopje links bovenin met IOI erop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal kun je op een laptop met de fn toets (linksonder) en met f9 en f10 de helderheid van het beeldscherm regelen, kan verschillen per merk, op de F toets staat dan een zonnetje met een pijl omhoog en omlaag, deze zijn dan omcirkeld ten teken dat ze in combinatie met de fn toets worden bediend.
Wat me niet duidelijk is of het beeld echt heel donker is, als je met moeite nog wat beeld kunt onderscheiden werkt je achtergrondverlichting niet meer, bij oudere laptops is dit een soort TL buis die achter het gehele LCD scherm zit en bij nieuwere zijn het LEDs aan de linker en rechterkant van het beeldscherm. In beide gevallen moet je dan het hele scherm vervangen, bij bedrijven als replace direct kun je die wel bestellen en op youtube zijn in de regel wel filmpjes te vinden hoe je dat moet doen voor jouw laptop.
Verder, als je een externe monitor aansluit en je klapt de laptop dicht dan zal de externe monitor als hoofdmonitor worden gezien maar dit is ook weer per merk soms verschillend en hangt ook af van de instellingen in Windows.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klik met je linker muisknop ergens op het bureaublad en ga naar de optie (graphics options). En daarna naar de optie (output to)! Hier kan je de beeldschermen instellen, je ziet vanzelf wel hoe het werkt. Succes!