Ik wou een tweede hardeschijf inbouwen, en toen ik de pc weer opstarte kreeg ik een nogal rare foumelding, wat moet ik doen?

Ik heb er een foto van gemaakt. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de oude losgekoppeld? Wellicht dat je je Bios even in moet gaan om te kijken of beide schijven gedecteerd worden.En dan even de goede schijf aan wijzen om op te starten. Zijn het SATA schijven, of oude IDE/ATA/PATA schijven?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk denkt je computer nu dat deze 2e schijf de HD waar vanaf gestart moet worden. Alle BIOS'en hebben de mogelijkheid om via de functietoetsen de bootvolgorde te bepalen (bijv. F10 bij HP en F11 bij MSI) zoek uit welke functietoets dit bij jou is, en druk deze in tijdens het opstarten, en selecteer daarna de juiste(dat is de dus je oude 1e schijf als opstart volume)....