Hoe vervang ik de voeding van mijn PC ?

Ik zou graag de voeding van mijn PC Willen omwisselen (zelf)
Zou dat kunnen met al die kabels ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zitten hier Risico's Aan vast ?
Moet ik de PC opnieuw installeren na het vervangen van de voeding ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
6K

Het beste antwoord

Kijk eerst welke voeding je nodig hebt. De veilige weg is meer Watt. En je dient alle interne apparaten en connectoren op het moederbord er op aan te kunnen sluiten. Als je stekkers van je voeding over houd is geen probleem. Ook hier de veilig weg is te veel.

Er zitten risico's aan vast, dus doe de eerste keer het volgens het boekje, dus stroomloos, geaard en schrijf elke stap op die je doet. Welke stekker verwijder je en waarom. Voor dat je gaat verwijderen eerst goed kijken wat waaraan vast zit. Bij twijfel eerst uitzoeken waarom iets op die manier verbonden is.

Ik zou de software van de PC niet opnieuw installeren. Wel is het een mooie kans om de PC van binnen schoon te maken en de hardware opnieuw in te delen in de kast. Hierbij dien je te kijken naar de koeling en/of luchtstroom door de kast.
Na grote veranderingen zou ik wel even letten op de temperatuur binnen de kast en buiten de kast

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een link naar een vergelijkbare vraag toegevoegd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar het lijkt er op dat het daar om een laptop voeding gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi , Hoeveel minuten gaat dit duren ? ongveer
Kent u misschien een goedkope webshop waar ik een voeding van 800 watt kan halen ? mijn maximale budget is 80 euro.
Kunnen al mijn stekkers op het moederbord van de nieuwe voeding ?
escape
10 jaar geleden
Klopt niet. De veilige weg is helemaal niet 'meer Watt'. De PC is inmiddels niet meer vermogen gaan gebruiken, dus dat is geld weggooien. Verder zitten er helemaal geen risico's aan, natuurlijk haal je eerst de stekker eruit. Geaard doet geen hond meer vandaag de dag. Er is geen twijfel waarom iets met iets verbonden is, dus dat klopt ook al niet. Minduimpje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een van de reden om voeding te vervangen is omdat het oude voeding te zwak is, te weinig vermogen heeft.
Vroeger was geaard werken belangrijker omdat het spul veel duurder was. Voor het vervangen van een voeding is aarden overbodige luxe, maar de vraag was wat de risico's zijn en hoe de verkleind kunnen worden.
escape
10 jaar geleden
De oude voeding is defect gegaan na vele jaren. Hij is niet onderbemeten. De gemiddelde PC verbruikt een vermogen van 100 watt, dus dat is allemaal niet zo ingewikkeld. Wat het aarden betreft: vrijwel niemand heeft zo een armbandje in huis, en nog minder mensen weten hoe je die moer gebruiken (met apparatuur die niet onder spanning staat, maar wel met een randaarde in verbinding staat). Maar de kans dat je ongeaard een computer vernielt bij het verwisselen van een voeding is kleiner dan de kans dat je omkomt bij je woon-werkverkeer.

Andere antwoorden (1)

Door alle kabeltjes die uit de voeding komen te volgen en de connectortjes los te trekken. Daarna haal je de voeding eruit door 4 schroefjes los te draaien. Daarna in tegenovergestelde volgorde de zaak weer in elkaar zetten.
Kijk even naar het filmpje hier onder:
(er is dus helemaal niks aan)
escape