Ik heb pas geleden een HP laptop gekocht met Windows 8 erop. Maar ik heb geen Wifi verbinding in mijn eigen kamer. Hoe kan dat?

Zodra ik naast de modem in woonkamer ga staan is de Wifi verbinding met mijn HP laptop (windows 8) perfect, maar 15 meter verderop in mijn kamer heb ik geen verbinding. Op mijn mobiele telefoon doet de Wifi het uitstekend in elke deel van het huis via dezelfde modem. En ook de wifi op mijn apple macbook doet het uitstekend in mijn kamer. Alleen de HP laptop heeft geen wifi verbinding zodra het iets te ver van de modem staat. Mijn vraag is dus hoe kan het dat ik geen wifi verbinding heb in mijn kamer op mijn HP laptop, maar wel op mijn mobiel en macbook?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet alle beteer kaarten zijn even goed. Je zou een wifi repeater kunnen kopen om het op te lossen.

Het is mogelijk dat de antenne in je HP niet zo gevoelig is als de andere apparatuur die je noemde. Kijk eens of je deze Wifi verbinding van je HP kan verwijderen en maak dan opnieuw een verbinding tot stand. Doe dit dan in je slaapkamer en niet vlak bij het modem. Als het lukt kan eventueel een repeater aanschaffen en zodoende een sterker signaal in je slaapkamer bewerkstelligen. Succes!

heb je geen internet verbinding of beperkt? het zou kunnen liggen aan je netwerk kaart, deze pikt misschien het wifi signaal niet goed op. een IT specailist kan dit voor je nakijken. heb je andere windows (8) computers in huis? doen deze het wel op je kamer? zo ja dan licht het waarschijnlijk aan je netwerk kaart. ik typ dit ook windows 8 en de mijne werkt goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100