Wat is er met mijn Shitec Royal II computer?

Hallo, ik heb een paar dagen geleden een Shitec Royal II gekregen. Hij startte wel op maar kwam niet door de POST. Ik heb hem uit elkaar gehaald om de BIOS te resetten (batterij eruit halen). Daarna startte hij weer op zonder resultaat. Ik wou er een boot floppy in doen maar de floppy drive werkte niet dus ik deed de kabel andersom maar toen werd de kabel heet dus ik deed hem eruit en ik deed een andere floppy drive erin. (die wel werkt) en alles aan gesloten maar toen ging de zekering van de PSU kapot, dus ik deed er een nieuwe in maar die ging ook kapot. Weet iemand wat dit is? En wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zoals je het beschrijft, zit er ergens een kortsluiting in het systeem. Het best kan je kijken of je een technisch schema kunt krijgen en dan alles nalopen om te kijken of alles goed aangesloten is. Begin vanaf de voeding!