Cpu ventilator draait constant op volle toeren. Wat kan ik er aan doen?

Windows opnieuw geinstalleerd. Dus geen malware of andere software. Enkel windows. Voor herinstallatie had ik hetzelfde probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan eventueel ook een hand bediende snelheidsregeling tussen zetten.
Die kan je b.v. hier vinden: http://nl.aliexpress.com/wholesale/wholesale-cpu-fan-speed-controller.html Hou wel de cpu temperatuur in de gaten bij zwaar gebruik. (spellen enz.)
Bij normaal gebruik kan je de snelheid laag zetten. (internetten, tekstverwerken enz.)

Antwoorden (1)

Let op! Je ventilator wordt normaal aangestuurd door de temperatuur van je CPU. Als die te warm wordt wil die gekoelt worden. Dus gaat je ventilator harder draaien. Je moet dus uitvinden waarom hij zo hard draait. Maak Je pc eens van binnen schoon! Spanning van je pc, behuizing open maken, stofzuiger erin en schoon zuigen, schone verfkwast erbij om alles af te stoffen en weer stofzuigen. Ook goed opletten waar je pc staat, opgesloten in een hoekje geeft ook koelingsproblemen. Succes!