Hoe weet ik exact welke processor ik heb?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik moet dit weten omdat ik een pc wil maken maar een processor gebruiken van een oude kapotte computer ( het is het moederbord dat kapot is niet de processor) maar ik moet weten of deze processor compatibel is met het moederbord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
9.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De exacte proc maakt niet eens uit. Er is altijd een hele range aan procs die past. Je kan ook fysiek op het moederbord kijken en kijken welke socket dat heeft en of dat overeenkomt. Een q6600 zal heus wel dat zijn, ena anders iets wat er veel op lijkt. Een q6600 is intel 775 socket als ik het goed herinner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zou je ook visueel een socket moeten herkennen en de chip die erin past.

Antwoorden (3)

Als je Windows gebruikt, klik op rechts op "computer" en dan op eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zoals ik al zei dit is een kapotte computer waarvan ik windows niet kan gebruiken maar als hij opstart kan je nog een bericht zien waaring de staat dat ik een intel core 2 quad q6600 gebruik is dit
waar of is er een kans dat er toch een andere processor inzit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt erop dat je wel in de bios kan dus, in het begin? De aangekoppelde dingen die je daar te zien krijgt kloppen eigenlijk altijd wel, heb ik gemerkt.
Dus nu weet je het! :) succes met bouwen
Koelblok van de processor afhalen en lezen wat er op de processor staat.
(de koeler moet er toch af als het moederbord defect is)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is oud wat die processor betreft?
Als die al een paar jaar oud is kan je beter uitkijken naar een upgradekit. Dan heb je de hele set compleet moederbord processor koeling en geheugen. Blijf je vasthouden aan een oude processor, blijft het knoeien met oude troep. Kijk eens op de site van "computerstunt in Haarlem". Daar vind je mooie moederborden en upgradesets voor een schijntje.